Lönespecialist till Hogia

Arbetsbeskrivning

Hogia är ett utpräglat entreprenörsföretag som bygger på småskalighet och eget ansvar. Genom 27 självständiga bolag med 600 medarbetare utvecklar, säljer och supportar Hogia affärsstödssystem inom ekonomi, lön, HR och logistik mot ett flertal branscher.



Arbetsuppgifter

Våra kunder vänder sig till våra team av lönespecialister med kvalificerade frågor relaterade till löneprocessens olika delar. De förväntar sig svar som är välgrundade och precisa. Servicen som vi lönespecialister ger våra kunder är en viktig del i deras totala upplevelse av Hogia som systemleverantör. Att förstå deras vardag och möta dem i deras problemställningar ger oss möjligheten att hjälpa och göra skillnad, varje dag. Detta är en av många anledningar till varför vi tycker så mycket om vårt arbete.

Du kommer att bidra med din kompetens inom både system och processer inom lön. Kontakten med kunderna sköts genom telefon, mail och direkt uppkoppling mot kund. Som lönespecialist har du även en viktig roll i testning av våra nya programversioner.



Vem är du?

För denna roll söker vi dig med minst två års praktisk erfarenhet av löneadministration. Vi ser att du tidigare haft en roll som lönespecialist eller motsvarande. Vidare har du erfarenhet av system inom Lön & HR och det är meriterande om du tidigare arbetat i Hogias system.

Utöver din erfarenhet lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen är det av största vikt att du har ett stort tekniskt intresse och att du är en skicklig problemlösare. Du är relationsskapande och värderar samarbete högt då du och dina kollegor arbetar nära varandra och era kunder. Vidare trivs du bra i en föränderlig miljö och anpassar dig och hanterar ett högt och varierat tempo på ett positivt sätt. Du har ett klart analytiskt tänkande och har en förmåga att se mönster och samband utifrån tillgänglig information. Kundtillfredsställelse och service av hög kvalité är självklart för dig.



Vad kan vi erbjuda?

Genom koncernens 27 självständiga bolag finns det goda möjligheter att på sikt växa i ansvarsnivå och anta nya utmaningar inom Hogia. Efter intresse och kompetens finns möjlighet att rikta in sig på utökat kundansvar, produktutveckling, utbildning eller annat. Supportmedarbetare måste vara uppdaterade och utveckla en djup förståelse för det senaste inom Hogia systemen vilket innebär en kontinuerlig kompetensutveckling och utveckling av förståelse för komplexa processer i Hogias system. Vi som jobbar i denna funktion ser en tydligare utveckling inom vårt eget kompetensområde jämfört med våra tidigare roller som lönespecialister utanför Hogia.



Ytterligare information

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Wise Professionals. Ansök via www.wise.se senast 2016-08-12. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Ida Wassberg på ida.wassberg@wise.se.

Wise Professionals är Rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar - på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Skicka in din ansökan senast den 12:e augusti. Om det blir aktuellt med intervju kommer du att bli kontaktad tidigast vecka 32.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia Sjögren

Anna Colton

Martina Träen

Linnea Nordström

Alexandra Schröder

Sofia Boström

Kajsa Anäng

Barbara Lidholt

Camilla Lundberg

Annika Stålhandske Holm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Box 22109 10422 Stockholm
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024