Lönespecialist till Indiska

Arbetsbeskrivning

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901 som erbjuder mode och inredning i en unik mix av det färgstarka Indiska arvet och den skandinaviska enkelheten. Vi har idag ca 80 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Island samt en shop online. Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå.

Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

 

Indiska söker nu en Lönespecialist till huvudkontoret i Stockholm.

 

Från huvudkontoret arbetar vi över hela organisationen med att ge bästa service till personal i Sverige, Norge och Finland.

 

Som Indiskas Lönespecialist jobbar du tätt ihop med HR-Chef och ekonomiavdelningen. Du ansvarar för alla typer av ärenden inom löneområdet, samt ger stöd till chefer i våra olika regioner.

Att ge hög service och trygghet gällande lönefrågor till våra anställda är något som är självklart för dig. Du bidrar till att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner för organisationen.

 

I dina arbetsuppgifter ingår:

Vara kontaktperson gentemot vår samarbetspartner för de finska lönerna

Månatlig och årlig löneadministration för Sverige och Norge

Tolkning av kollektivavtal och arbetsrättsliga lagar

Hantering av semester

Strukturera och förenkla rutiner och processer

Administrera tidssystem och personalsystem

Diverse statistik

Arbetsgivarintyg

Kontakt med myndigheter

Pensionsrapportering

Ansvarig för personalarkiv

Avstämning av löner inför bokslut

Hålla dig uppdaterad och ta del av företagsinformation, förändringar i lagstiftning och aktivt delta i relevanta möten.

Support mot anställda och chefer

 

Vem är du?

Du har 3-5 års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen och har tidigare arbetat i Hogia Lön Plus. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av nordiska löner och tidssystemen Tidomat och TooEasy.

Som person är du självgående, serviceinriktad, flexibel och ansvarsfull. Du trivs också med att arbeta i en miljö som präglas av förändring och omväxling. Du är engelsktalande då en viss kommunikation sker på engelska.

 

Detta är en heltidstjänst med start omgående. Intervjuer sker löpande.


Möt några av våra kollegor och få ytterligare information om företaget och vårt ansvarstagande inom miljö, etik och sociala frågor, på vår hemsida www.indiska.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Pihl

Fanny Lidgren, HR-assistent
08-6704584
Sara Kandel, Butikschef
0910-77 82 30

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Indiska Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 maj 2019

Besöksadress

Box 27 317
None

Postadress

Box 27 317
Stockholm, 10254

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010