Lönespecialist till kund i Stockholm

Lönespecialist till kund i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att arbeta med hela lönekedjan? Då kan det vara dig vi söker. Till vår kund söker vi nu en lönespecialist för ett konsultuppdrag på cirka 4-5 månader med start så snart som möjligt. Vi ser gärna att du kan arbeta 100% men möjlighet till 80% är också möjligt.

Sök rollen redan idag då intervjuer sker löpande!

Om tjänsten
Idag hanteras ca 600 löner för de anställda runt om i landet. I tjänsten ingår arbete med hela lönekedjan, kontakter både internt och externt samt support i lönefrågor. Du ingår i HR-avdelningen och tjänsten är placerad helst i Göteborg men man kan även vara placersd i Stockholm. Vår kund välkomnar dig till ett härligt team som förutom alla utvecklande arbetsuppgifter inom lön och HR även hittar på mycket tillsammans och har en fin teamsammanhållning.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Löpande lönearbete (förberedelse av lönekörning, registrering av underlag)
• Administration sjuklöner, tjänstledigheter, föräldraledigheter etc.
• Uppdatera persondata i lönesystemet samt registrering av nyanställda och slutade
• Hantering av bankfiler, bokföringsunderlag, pensions- och försäkringsdata
• Semesterhantering
• Kontakter med externa intressenter som försäkringskassa, skattemyndigheten, SCB
• Support och service till organisationen

Vem är du?
För att lyckas i rollen som lönespecialist är du som person noggrann och strukturerad, tar initiativ och har en utvecklad förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Då arbetet innebär support till organisationen i lönefrågor ser vi även att du är serviceinriktad och flexibel. Vi söker dig som har:

• YH-utbildning i lön eller motsvarande
• Minst ett par års erfarenhet av arbete med hela lönekedjan
• God systemvana
• Svenska obehindrat i tal och skrift

Om verksamheten
Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Väst AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2025
  • Ansök senast: 9 februari 2025

Liknande jobb


Löneadministratör

20 augusti 2010

Löneadministratör

23 augusti 2010

Löneadministratör med goda IT kunskaper

28 april 2010