Lönespecialist till Länsförsäkringar AB

Lönespecialist till Länsförsäkringar AB

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet av att arbeta inom lön samtidigt som du är social, har hög servicekänsla och trivs att ha många kontaktytor? Vi är ett tätt och sammansvetsat gäng på löneavdelningen som nu letar efter vår nästa kollega. Låter det intressant? Läs vidare!

Om jobbet
I rollen som Lönespecialist hos Länsförsäkringar AB kommer du att dagligt arbeta med löner. Det innebär bland annat att hantera avvikelserapportering, reseräkningar och bevakning av sjuk- eller annan frånvaro. Du kommer kontinuerligt följa förändringar i lag och avtal och ha kontakt med myndigheter. Du ansvarar för efterrapportering såsom bokföringsunderlag, semesterskuld och underlag för skattedeklarationer. Vidare ingår hantering av kontroll- och statistikuppgifter samt pensionsrapportering.

De stödsystem vi använder är HR-plus samt MyFlow (SAPs Success factors). Rollen innebär många kontaktytor på alla nivåer i organisationen och man rapporterar till Lönechef. Tjänsten är heltid och har placeringsort Karlstad.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lön med några års erfarenhet av arbete med lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har en bred kompetens inom löneområdet och drivs av att utveckla och förbättra arbetssätt. En merit är om du har arbetat med HR-plus. Gruppens leverans är en viktig del av HRs totala leverans inom Länsförsäkringar AB och länsförsäkringsbolagen. Det är av yttersta vikt att du har förmågan att tänka processorienterat och har ett tydligt kundfokus.

Vidare har du en hög servicekänsla och ett konsultativt arbetssätt. Du har ett intresse av lönefrågor, är strukturerad och noggrann. Du är positiv, social och trivs att ha många kontakter inom organisationen. Vi jobbar kontinuerligt med att utveckla vår verksamhet, därför behöver du ha ett intresse för och vara insatt i ny teknik och av IT-system.

Om oss
Vi i Karlstad som arbetar med lön är ett tätt och sammansvetsat gäng på 8 personer som gärna förbättrar och utvecklar vårt arbete för att bli mer effektiva och öka den redan höga kvaliteten på vårt arbete. Vi samarbetar mycket med andra bolag och avdelningar i gruppen för att få till allt på ett så bra sätt som möjligt.

HR-Lön ligger inom avdelningen People and Culture som ansvarar för att driva det strategiska, taktiska och operativa HR-arbetet innan, under och i samband med avslut av anställningen. Vi ska erbjuda kostnadsattraktiva lösningar och har som mål att uppfattas som digitala, snabba och enkla. Vi stödjer ledare och medarbetare att aktivt ta ansvar för sin utveckling och anställningsbarhet. People and Culture-avdelningen är uppdelad i olika huvudområden: HR-chefer, HR-stöd & tech där HR-lön är en del, Talent Acquisition, Arbetsplatstjänster och Kompetensutveckling.

Mer information
Låter det spännande? Då vill vi veta mer om dig! Välkommen med din ansökan redan idag. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hendrik Dahlgren
+46 70-4715903
Elin Hedberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2023
  • Ansök senast: 12 december 2023

Besöksadress

Tegeluddsvägen 21
None

Postadress

Tegeluddsvägen 21
Stockholm, 11541

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024