Lönespecialist till Nordic Nest

Lönespecialist till Nordic Nest

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vi på Nordic Nest befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail! Med våra två varumärken Nordic Nest och Svenssons i Lammhult driver vi E-handel i flera länder samt har fem butiker i Sverige; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm.

Nu söker vi en engagerad Lönespecialist som kan driva löneprocessen i båda våra varumärken!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Lönespecialist så kommer du att vara en del av vårt Finance-team i Kalmar och rapportera till Head of Accounting. Du ansvarar för att leverera rätt lön o förmåner till alla anställda i Nordic Nest och Svenssons, och proaktivt bidra till en strukturerad löneprocess.

I denna roll har du en varierande vardag med bland annat daglig kontakt med chefer, anställda och vår People & Performance avdelning. Du är bäst på att svara på frågor gällande lön, förmåner, skatter och pension!

Arbetsuppgifter för tjänsten;
• Hantering av löner för ca 500 anställda
• Kvalitetssäkring av löneutbetalningar
• Semesterskuldsberäkning och avstämningar
• Tolkning och efterlevnad av kollektivavtal
• Support och utbildning för medarbetare och chefer i lön, semester, försäkring och pensionsfrågor
• Administrera pensioner och avtalsförsäkringar
• Reseräkningar, utläggsredovisning, tjänstebilar och företagskort
• Rapportering av statistik och kontakter med myndigheter
• Systemansvarig för Agda PS och Visma Expence

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Kalmar.



Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom lön och 3-5 års erfarenhet av lön. Vi ser det som meriterande om du har kunskap vad gäller rapportering, tidredovisning, förmåner och pensioner och arbetat i Agda lön. Vi ser att du är van användare av Microsoft Office-paketet.

Du har ett eget driv till utveckling och förbättring och det du inte kan, vill du lära dig! Då du arbetar med många parallella uppgifter är det viktigt med struktur och förmåga att planera. Som person är du noggrann och detaljorienterad och tycker det är viktigt att hålla en hög servicenivå.

Rollen innebär många kontaktytor över bolaget och med andra avdelningar, vilket kräver att du har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta med andra. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo och har ett flexibelt förhållningssätt med förmåga att prioritera och hjälpa dina kollegor vid behov.

Då vi är ett expansivt företag under ständig utveckling ser vi att du ställer dig positiv till förändringar, och gillar att utveckla både dig själv och våra arbetssätt för att jobba för bästa möjliga resultat.

Välkommen hem!

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Marie Salebäck, telefon 072-0908980 eller e-post marie.saleback@premier.se

Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast den 1 oktober 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Funderar du på att flytta till Kalmar län?

Då kan det vara bra för dig att känna till att det finns extra stöd och vägledning läs mer på: https://flyttahit.nu/
Här kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.

Välkommen med din ansökan!

Om Premier

Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 september 2023
  • Ansök senast: 1 oktober 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024