Lönespecialist till Rejmes i Norrköping

Lönespecialist till Rejmes i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en positiv lönespecialist som lockas av möjligheten av att påverka och utveckla lönefunktionen i ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag?

Tage Rejmes Bil AB söker nu dig som har mångårig erfarenhet inom lön till tjänsten som lönespecialist. Du jobbar tätt med två löneadministratörer och rapporterar till Ekonomichefen för Tage Rejmes Bil AB. Tjänsten ingår i Ekonomi & Administrationsavdelningen där även HR, leveransreskontra, redovisning ingår.

Ansvarsområden
Som lönespecialist på Tage Rejmes Bil AB är dina huvudsakliga arbetsuppgifter bearbetning, beräkning och utbetalning av lön till koncernens anställda. Du hanterar många kontaktytor med bland annat chefer, medarbetare och ägare. I dina arbetsuppgifter ingår även att redovisa och sammanställa uppgifter samt underhåll i olika system. Du kommer dessutom att vara delaktig i arbetet med förändring och utveckling av befintliga rutiner och processer tillsammans med andra funktioner i koncernen.

Som lönespecialist på Tage Rejmes Bi AB kommer du huvudsakligen att arbeta i nedanstående system:
• Agda - PS
• Microsoft Office
• Expense - reseräkningssystem
• Rejmes HR - dokumenthanteringssystem

Arbetstider
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på huvudkontoret i Norrköping. 

Kvalifikationer
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller löneadministration eller erfarenhet som vi bedömer motsvarar detta. 

Du har längre erfarenhet av arbete inom lönehandläggning som löneadministratör eller lönespecialist. Du är väl insatt i lagar, avtal, skatteregler, försäkringar och pensioner och är en van och snabblärd systemanvändare. 

Vi söker dig som är positiv, håller en hög servicenivå och har lätt för att samarbeta med andra. Du är noggrann, effektiv och har god förståelse för cykler inom löneadministration. Du är självgående, tar gärna initiativ och trivs med förändring och utveckling i arbetet. 

Erfarenhet
Minst 5 års erfarenhet av löneadministration krävs för den här tjänsten.

Ansökan
Sista dag för ansökan är den 10 januari. Rejmes samarbetar med Randstad i denna rekrytering. För mer information kontakta rekryteringskonsult Tomas Köhler, +46736794777 tomas.kohler@randstad.se

Om företaget
Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen erbjuder service och reparationer på 24 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3 miljarder kronor och har 700 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024