Lönespecialist till Stockholm!

Lönespecialist till Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en framåt och engagerad lönespecialist med lång erfarenhet till vår kund i Stockholm. Vår kund behöver förstärkning till sitt löneteam med en lösningsorienterad och driven lönespecialist.



Arbetsuppgifter

Vår kund är ett konsultföretag som bland annat hanterar löner åt mindre och medelstora svenska och internationella företag. Du och dina kollegor i löneteamet ansvarar för att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. I ert ansvarsområde ingår löneberäkningar, löneutbetalningar och att producera lönespecifikationer. Ni arbetar även med att säkerställa tidsredovisning, utlägg och reseräkningar.



Dina arbetsuppgifter kommer även att inkludera;

- Hantering av pensions- och övriga försäkringar

- Hantering av ersättningar och arvoden

- Hantering av semesterberäkningar

- Besvara avtals- och arbetsrättsliga frågor

- Utföra årsskiftesrutiner

- Framtagande av statistikrapporter

- Skriva arbetsgivar- och inkomstintyg

- Rapportering till Försäkringskassan, Kronofogden, SCB och andra myndigheter

- Stöd till kunder, utbildning och förbättringsprojekt



Du kommer att tolka och tillämpa de regelverk som rör svenska anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får varför du bör vara väl bevandrad med arbetsrätt och olika kollektivavtal.



Kvalifikationer

Som senior lönespecialist har du minst 5 års erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Det är meriterande om du har erfarenhet av konsultbranschen och har jobbat inom olika branscher.



- Goda kunskaper i Excel är ett krav

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav



Personliga egenskaper

Vi söker efter en trygg och stabil person som är noggranna och detaljfokuserade. Stark drivkraft och framåtanda är andra viktiga egenskaper. Du tar egna initiativ att utveckla och förbättra gruppens arbetssätt. Du har god social kompetens likväl som du är hjälpsam och har servicekänsla. Det är vidare viktigt att vara flexibel, idérik och lösningsorienterad. Slutligen är du en lyhörd lagspelare som gillar gott samarbete.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: omgående

- Omfattning: heltid

- Placering: Stockholms



Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024