Lönespecialist till Svensk Hemleverans

Lönespecialist till Svensk Hemleverans

Arbetsbeskrivning

För att lyckas i rollen som lönespecialist på Svensk Hemleverans ser vi att du är lösningsorienterad och strukturerad med erfarenhet av lönehantering då du kommer arbeta med hela löneprocessen. I dina arbetsuppgifter ingår att ge daglig service åt chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor för våra 10 regioner i landet.

Du kommer utöver löneadministration bland annat administrera scheman, dra ut rapporter se över statistik och skriva olika typer av intyg. I rollen kommer du även kontrollera att arbetstiderna som registrerats stämmer överens med vad distributörerna uppgett.

Du erbjuds att arbeta i en kreativ, stimulerande, händelsestyrd, fartfylld, omväxlande miljö. Vi är ett härligt gäng som jobbar tillsammans och vi sitter i fina nyrenoverade lokaler i Norrköping.
Du har relevant utbildning inom lön/ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Ordning och reda är naturligt för dig, du är handlingskraftig och ser vad som behöver göras. Eftersom du kommer ha många kontaktytor inom organisationen krävs god samarbetsförmåga och att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person är du driven och har en positiv energi. Samtidigt är du en teamspelare som gärna delar med dig av dina kunskaper. Du trivs med att jobba mot uppsatta mål och deadlines och tycker det är roligt att arbeta med lön och har kunskap om arbetsrätt, dvs de lagar, regler och kollektivavtal som finns.

- Ha mycket god samarbets-, initiativ- och kommunikationsförmåga
- Hög integritet i alla sammanhang som rör medarbetare och företag
- Vara noggrann och flexibel
- Van datoranvändare med goda kunskaper i Officepaketet
- Erfarenhet att arbeta med olika systemleverantörer
- Tidigare erfarenhet av systembyte är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med olika lönesystem
- Bidrar till trivsel på arbetsplatsen

Vi är en värderingsstyrd koncern som eftersträvar jämställdhet och mångfald och värdesätter därför sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media, en stiftelseägd koncern med hjärtat i den lokala journalistiken.

Vi har medarbetare på lokal marknad från Småland till Norrbotten. Våra medierådgivare och reklambyrån Fluid hjälper företag med kampanjer, innehåll och strategi. Flertalet av våra egna tidningar trycks hos Pressgrannar och Tryck i Norr, och delas ut av vårt distributionsbolag Svensk Hemleverans, som också erbjuder morgonpigga hemleveranser för både brev och paket, tex från vår egen e-handel.

Vi har höga ambitioner i vårt dagliga arbete och som arbetsgivare. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö, kompetens och ledarskap för att skapa en välmående verksamhet.

Vi värdesätter mångfald och utvecklas genom att ta vara på våra medarbetares skilda erfarenheter och perspektiv, men vi samlas under en gemensam värdegrund: Vi är lyhörda, målinriktade och nyfikna och därför snabba till förändring. Vi har en positiv anda och vi är förlåtande, toleranta och inkluderande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svensk Hemleverans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 16 april 2023

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024