Lönespecialist till Upplands Väsby

Lönespecialist till Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

Vi söker en ambitiös och serviceminded lönespecialist till vår kund i Upplands Väsby. Vår kund behöver utöka sitt löneteam med en lösningsorienterad och driven lönespecialist som kan Hogia Lön och är van vid stora volymer löner.

Vår kund är ett internationellt transportföretag som finns i många länder världen över. Bolaget är inne i en stor förändringsprocess där de ska integreras med sitt dotterbolag.

Arbetsuppgifter

Du och dina kollegor i löneteamet ansvarar för att sköta hela löneprocessen från ax till limpa. Lönebearbetning och beräkning sker i Hogia Lön och tidrapportering görs i Tidomat. I arbetsuppgifterna ingår även att ha god kunskap av både tjänstemannalöner och kollektivavtal.



Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Hantering av ersättningar och arvoden
- Hantering av semesterberäkningar
- Hantering av pensions- och övriga försäkringar
- Besvara avtals- och arbetsrättsfrågor
- Utföra årsskiftesrutiner
- Kontakt med chefer och medarbetare inom företaget
- Framtagande av statistikrapporter
- Rapportering till och kontakt med Försäkringskassan, Migrationsverket, Kronofogden, SCB och andra myndigheter


Kvalifikationer

Som lönespecialist har du minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du har vana från arbete i stora organisationer och med stora volymer.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav
- Goda kunskaper i Hogia Lön är ett krav




Personliga egenskaper

Vi söker efter en person med mycket driv, stark motivation och strukturer. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar. För att du ska trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret bör du även vara stresstålig och du måste vara uthållig för att klara av arbetsbördan.

Mer om tjänsten

- Direktrekrytering
- Tillsättning: Gärna så snart som möjligt
- Omsättning Heltid 37,5 tim
- Placering: Upplands Väsby


Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.



Varmt välkommen med din ansökan!

Varför jobba på Andara Group?

Våra kunder brukar beskriva Andara Group som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Group Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Group är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Group är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 4 april 2021

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024