Lönespecialist till Vasastan

Lönespecialist till Vasastan

Arbetsbeskrivning

Åt vår kunds räkning söker vi nu en erfaren lönespecialist. Vi söker dig som är noggrann, lugn och pedagogisk som har erfarenhet av att arbeta med allt inom lön på ett eller två bolag innan. Du kommer jobba och sitta i ljusa fräscha lokaler i Vasastan. Tillsammans med en kollega och chef delar ni ansvar över ett stort antal löner.

Arbetsuppgifter

Som lönespecialist kommer du ansvara över dina egna löner från ax till limpa, samtidigt som du både stöttar och blir stöttad av din kollega och Chef.

Nedan följer några exempel på arbetsuppgifter:

- Löneberäkningar och lönekörning
- Uträkning av semesterlön
- Svara på lönefrågor och ordna intyg
- Kontaktperson för diverse myndigheter
- Arbetsrättsfrågor


Kvalifikationer

För att fungera väl i rollen har du en gymnasieutbildning och gärna en längre eftergymnasial utbildning inom lön. Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet som lönespecialist. God datorvana och erfarenhet av affärssystem är också ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsrättsfrågor inom något av de nordiska länderna.



Mycket goda kunskaper i Office-paketet är ett krav

Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är ett krav



Personliga egenskaper

Vi söker efter en noggrann och strukturerad person som också är pedagogisk och ansvarsfull. Som person är du vidare lugn, trygg och plikttrogen. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. Egenskaper som en stor portion tålamod likväl som god kommunikativ förmåga är viktiga. För att trivas med arbetsuppgifterna och på detta företag är det viktigt att du flexible och kan styra om och prioritera när det behövs.

Mer om tjänsten

Tillsättning: 15 maj

Omfattning: Heltid

Placering: Vasastan

Uppdraget är ett ”hyrköpsuppdrag” och du kommer att bli anställd hos oss på Andara de första 6 månaderna och därefter övergår anställningen till kund om båda parter så önskar





Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Claudia Klingsell på claudia.klingsell@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Varför jobba på Andara?

Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara är konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2020
  • Ansök senast: 16 september 2020

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024