Lönespecialister

Arbetsbeskrivning

Ersta diakoni är Sveriges största ideella aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.

Till Ersta diakonis löneenhet söker vi två nya medarbetare, en lönespecialist samt en lönespecialist med fördjupad systemkunskap. Vi sitter i trevliga lokaler på Södermalm med en oslagbar utsikt.



ARBETSUPPGIFTER
Om rollen

I rollen som lönespecialist kommer du tillsammans med dina kollegor att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa för Ersta diakonis anställda. I rollen ingår kontakt med chefer och medarbetare i löne- och lönesystemsrelaterade frågor.

Löneenheten består idag av 4 tjänster som lönespecialist och en lönechef. Löneenheten ingår i HR-avdelningen. Vi är i en spännande fas då vi växt mycket senaste åren både genom förvärv och uppstart av nya verksamheter, och nu fokuserar vi på att utveckla lönehantering och systemförvaltning. Här kommer du ha stora möjligheter att vara med och påverka!

Exempel på arbetsuppgifter som ingår:

• Hantering av hela löneprocessen och löneutbetalning
• Tolkning/tillämpning av kollektivavtal och gällande lagar relaterade till löneområdet
• Pensions-/försäkringsadministration
• Vara uppdaterad inom skattelagstiftningen relaterade till löneområdet (t ex inkomst/lön, kostnadsersättningar och förmåner)
• Utbilda chefer i lön och systemfrågor

I tjänsten som lönespecialist ser vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av lönesystem, bemanning- och schemaläggningsverktyg.

I den andra tjänsten som lönespecialist med fördjupad kunskap inom system behöver du ha både intresse och längre erfarenhet av lönesystem och systemförvaltning.

Lönesystemet som används är Personec P och vi använder i dagsläget både Timecare och Medvind som försystem. Det är meriterande att ha tidigare erfarenhet av dessa eller liknande verktyg.


KVALIFIKATIONER
Din bakgrund

Du har flera års erfarenhet av att arbeta självständigt med hela löneprocessen.
Du har en YH-utbildning inom lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du har arbetat i Personec P, Time Care och/eller Medvind.
Du har med fördel jobbat i en medelstor till större organisation och har erfarenhet av olika kollektivavtal. Det är meriterande om du har erfarenhet av löneadministration inom sjukvård, äldreomsorg eller hemtjänst och har arbetat med schemaläggning. Du är en van användare av hela Officepaketet, framförallt Excel.

Som person är du ansvarstagande, noggrann och har en god problemlösningsförmåga.
Vidare är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du tar gärna initiativ till utveckling och förbättring och det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap. Självklart är du också strukturerad och mån om att göra bra ifrån dig.

I tjänsten som lönespecialist med fördjupad systemkunskap behöver du ha en god analytisk förmåga.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sekreterarchef Bernadette Bäcklund
08-714 61 54
Karin Bälter, Verksamhetschef
08-714 60 41
Gruppchef Carina Johnsson
08-714 60 36
HR-chef Pernilla Sturve
08-714 6032
Gruppchef Irene Gustavsson

verksamhetschef Karin Bälter
08-714 60 41
Verksamhetschef Anna Lidbäck

Områdeschef Agnieszka Valdner
08-714 60 02
tf Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73
Verksamhetschef Ann-Charlotte Bengtsson
08-714 63 73

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ersta diakoni
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 1 december 2017

Besöksadress

Ersta diakoni Stockholm
None

Postadress

Box 4619
Stockholm, 11691

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024