Lönespecialister till SGDS!

Arbetsbeskrivning

Mer än ett gäng vanliga byggentusiaster – detta är SGDS Gruppen

”Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre.”
SGDS Gruppen, ägda av den franska giganten Saint-Gobain, har över 168 000 anställda världen över och består av en grupp hållbarhetsälskare och innovatörer. De är inte bara bäst i branschen, de är bäst för planeten. Tillsammans erbjuder SGDS Sveriges bredaste sortiment inom bygg och installation. SGDS är specialister i samverkan – det gör dem unika på svensk marknad.

SGDS Gruppens SSC Payroll supporterar och gör lön till nästan 4 500 medarbetare som är anställda inom 17 olika bolag som ingår i Saint-Gobain koncernen i Sverige. SSC Payroll är placerade i Malmö och Billesholm och bolagen de supporterar är bland annat Dahl, Optimera, Bevego, Isover, Weber och Ecophon. Nu vill vi ha med dig på resan!

Rollen som Lönespecialist hos SGDS

I rollen som Lönespecialist ingår man i SSC Payroll som sitter i Malmö och Billesholm och är en del av ett team som ansvarar för att leverera lön till 17 olika bolag inom Saint-Gobain i Sverige. Inom SSC Payroll ansvarar man för att genomföra alla arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen från hantering av indata/masterdata, kontroller och sammanställning av utdata och rapportering. Som Lönespecialist är man en del av en supportfunktion som har ett nära samarbete med de olika kundbolagen. SSC Payroll har gjort en förändringsresa under året vilket innebär att vi har släppt alla papper och jobbar mer modernt och digitalt. Kulturen, stämningen och samarbetet i teamet har börjat sätta sig och det är högt i tak, teamet känner sig lyssnade på, har kul ihop och trivs med varandra! Vi har en flexibilitet vilket innebär att du kan sitta hemifrån och jobba två dagar per vecka men resten av dagarna vill du gärna hänga med övriga teamet – antingen i Malmö eller Billesholm!

Förutom att du tillhör SGDS´ lönehjältar – här är arbetsuppgifterna:

·      löpande vara delaktig i att driva förändring och förbättring av löneprocessen

·      insamling av lönedata, bearbetning, överföring och utbetalning av lön

·      utföra kontroller av indata och masterdata

·      schemaläggning i Agda och tidrapporteringssystem

·      pensions- och försäkringsrapportering

·      ta fram underlag för månadsrapportering och årsredovisning till ekonomiavdelningarna

·      rapportering till myndigheter

·      utbilda organisationen i tidredovisning och reseräkningssystem

·      behörighetshantering

·      hantering av reseräkningar och utlägg

·      supportera och svara på lönerelaterade frågor

·      vara delaktig i lönerelaterade projekt till exempel vid företagsförvärv och systemförändringar

·      genomföra årsrutiner – semesterårsskifte, ATF hantering, årsskiftet





Det är dig vi letar efter

För att trivas hos SGDS och lyckas i rollen tror vi att du har en positiv och lösningsorienterad attityd! Du är en person som vill vara med på förändringsresan vi har påbörjat och är en lagspelare med hög integritet. Precis som dina kollegor är du strukturerad, noggrann och tar fullt ansvar för att leverera med hög kvalitet samtidigt som du trivs med att ge support till dina kunder.  

Du har förmodligen en relevant utbildning inom lön och ett par års erfarenhet av brett lönearbete samt har en generell systemförståelse, med goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel. Ett plus är om du är van vid några olika kollektivavtal och har du även jobbat i Agda är det meriterande. Du har en förståelse för redovisning och ekonomi och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska men även behärska engelska.





Sök nu!

Vi vet att detta låter som ett drömjobb, och hoppas att du är på samma spår! SGDS Gruppen samarbetar med Wise Professionals i denna rekrytering. Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vi vill se till att matchningen blir pricksäker. Har du frågor? Kontakta Åsa Funke, på asa.funke@wise.se.

Vi längtar efter att höra från dig – tillsammans ska vi göra skillnad!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024