Lönespecialist/HR administratör

Lönespecialist/HR administratör

Arbetsbeskrivning

Lönespecialist/HR administratör

På Xylem arbetar 17 000 personer mot ett gemensamt mål: att skapa innovativa lösningar för världens vattenbehov. Genom att utveckla nya tekniker, förbättrar vi hur vatten används, förvaras och återanvänds nu och i framtiden. Vi transporterar, renar, analyserar och återför vattnet till naturen och hjälper människor att använda vatten effektivt - hemma, på arbetet, inom industrin och i jordbruket. Vi har mer än 100 års erfarenhet inom vattenteknikområdet och erbjuder en portfölj av ledande produktvaru-märken och expertkunskaper inom en stor mängd applikationer. Vår kompetens har lett till långvariga relationer med våra kunder i mer än 150 länder.

Till vårt HR Shared Service team i Emmaboda söker vi nu en Lönespecialist/HR administratör

Arbetsbeskrivning

Tjänsten är placerad inom avdelningen för HR Shared Services i Emmaboda och är en specialistroll med självständigt ansvarsområde inom Xylem. Arbetsuppgifterna innefattar att ansvara, underhålla samt vidareutveckla funktioner, rutiner och system som tillhör processen lön och förmåner. Vidare ingår även att bevaka och tillhandahålla data med myndigheter, organisationer och övriga externa samarbetspartners.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer framförallt bestå av:

Genomföra samt kontrollera lönekörningar, bevakning, sammanställning och uppdatering i lönesystem och tidredovisningssystem. Färdigställa underlag till bankutbetalningar. Ansvara och färdigställa underlag till arbetsgivaravgifter samt ge support till anställda och chefer. I rollen igår även att du tillsammans med dina kollegor arbetar med personaladministrativa frågor, b.la arbete med våra HR-system (Workday) samt lag och avtalsfrågor.

Erfarenhet

Vi söker dig med gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi. Det är ett krav att du har erfarenhet av lönearbete samt goda kunskaper i Office-paketet. Har du dessutom erfarenhet av databashantering är det meriterande. Då vi verkar i en internationell miljö är det en absolut nödvändighet att du behärskar engelska i både tal och skrift samt ett plus om du kan tala samt skriva danska.

Personliga egenskaper

Som person känner du igen dig i våra kärnkompetenser - att sträva efter ständiga förbättringar, att inspirera till ansvarstagande och att samarbeta över gränserna - vilka är en bidragande faktor till företagets framgång. Vidare är du serviceinriktad, har kommunikativ förmåga och är ansvarsfull. Du är noggrann och har hög integritet, du förstår vikten av att hantera konfidentiella och personliga uppgifter på ett professionellt sätt.

Villkor

Tjänsten avser tillsvidareanställning.

Kontakt

Välkommen in med din ansökan, dock senast 2021-06-30. Urvalet av ansökningar sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Solveig Nilsson, Payroll Manager, 0471-24 75 89.

Representant för Unionen är Kenneth Philipsson, Representant för Akademikerna är Jenny Johansson, 0471-24 70 00. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Xylem Inc

Xylem Inc

Xylem Inc
+468 475 64 54
Xylem, Inc.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xylem
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Emmaboda
None

Postadress

36180
0862, 36180

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024