OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du bred erfarenhet inom lönehantering – som löneadministratör eller lönespecialist. Vi söker nu efter en senior lönspecialist till vår kund i Hofors. I rollen kommer du att vara det huvudsakliga stödet till verksamheten när det kommer till lönerelaterade frågor. Vår kund behöver initialt hjälp under 3-4 månader.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Löneberedning
Hantering av lönerelaterade ärenden
Kvalitetskontroller, avstämningar och skatter
Systemrelaterade uppgifter inom lön samt kvalitetssäkring och utveckling av processer och arbetssätt
Vem är du?
Har minst 4års erfarenhet av lönearbete, gärna inom ett större bolag/koncern och erfarenhet av hela löneprocessen och förbättrings- och projektarbete
Erfarenhet av att ha jobbat i olika lönesystem, gärna Visma
Personliga egenskaper:
Samarbetsvillig
Kundorienterad
Serviceinriktad
Kommunikativ
Noggrann och självgående
God analytisk förmåga
Gillar man dessutom att dokumentera rutiner och är bra på att kommunicera så är det ett stort plus.
Krav
Lönesystem
Gärna visa Visma
Du kommer att bli uthyrd via Recruitbyme för det här uppdraget och vid din sida har du en konsultchef, som stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag.
Övrig information:
Heltid med start omgående
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!