Lösningsorienterade kundcentermedarbetare sökes till SEB!

Lösningsorienterade kundcentermedarbetare sökes till SEB!

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann samt kommunikativ person med erfarenhet inom servicesektorn? Har du ett intresse för bank och ekonomi? Då har vi tjänsten för just dig!

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, grundad 1856. Ända sedan starten har de vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt sinne, liksom innovativa företag, behövs för att skapa en bättre värld. SEB är en bank som hjälper både individer och företag att utvecklas framgångsrikt genom god rådgivning och långsiktiga relationer. Med sina 15,000 medarbetare arbetar de för service i världsklass och har cirka 4,4 miljoner kunder över världen, privata och företag.

Just nu söker dem flertalet kundcentermedarbetare till deras KYC-center (Känn din kund) som de kommer att sätta upp under tidig vår. Initiativet innebär att göra KYC-genomgångar av SEBs kunder enligt reglerna för AML (Penningtvättsdirektivet) med kvalitet och service i världsklass.

I rollen kommer du att arbeta med dagligt kundbemötande och du ansvarar för din egna utveckling av nödvändig kompetens för att säkra förståelsen för uppdraget. Syftet med arbetat är att samla in uppgifter från kunder via blanketter som SEB är skyldiga till. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta följande;

• Följa processer och instruktioner samt inhämta information, analysera, dokumentera och arkivera arbetet
• Samla in data från kunder utifrån blanketter och registrera resultatet i deras interna system
• Svara på inkommande frågor via brev eller telefon för att säkerställa att frågor besvaras korrekt och inom överenskommen tid

Detta är ett konsultuppdrag som innebär att du blir anställd av StudentConsulting och arbetar som konsult hos SEB:s huvudkontor i Stockholm. För bästa möjliga uppstart kommer rollen att inledas med en gedigen introduktion i ditt arbete. Kontorstider tillämpas med viss flexibilitet. Uppdraget förväntas starta så snart vi funnit rätt och kandidat och löper på fram till och med sista juni.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten besitter du god kommunikationsförmåga och har gärna tidigare erfarenhet inom servicesektorn med dagligt kundbemötande. Vi ser gärna att du har du ett intresse för ekonomi och bank. Du har en god planeringsförmåga och är noggrann samt organiserad i ditt arbetssätt. Vidare är du nyfiken, snabblärd samt lösningsorienterad.

Som person är du en lagspelare som är prestigelös och pragmatisk. Du hanterar olika kundsituationer på ett diplomatiskt och professionellt sätt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet/kunskap från AML/KYC. Du har grundläggande systemkunskaper och Excell är extra meriterande. Rollen kräver att du är flytande i tal och skrift i svenska och grundläggande engelska.

Låter detta som en tjänst för dig? Ansök redan idag!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 7 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 25 februari 2021

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024