OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utredningsenheten inom funktionshinder i Gunnared består av enhetschef, sex handläggare och en byråsekreterare. Arbetet som LSS-handläggare innebär huvudsakligen att utreda och fatta beslut enligt LSS-lagstiftningen. Tjänsten innebär handläggning av ärenden för samtliga grupper inom LSS personkrets. Arbetet på Utredningsenheten sker i nära samverkan med de utförande verksamheterna. Vi kan erbjuda en dynamisk och utvecklande arbetsplats i en mångkulturell miljö. Du skall ha socionomexamen, gått sociala omsorgsprogrammet eller ha annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du skall ha goda kunskaper om målgruppen och erfarenhet av arbete som LSS-handläggare. Du behöver vara väl insatt i gällande lagstiftning, framför allt i LSS och social-tjänstlagen. Du skall ha god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Arbetet kräver att Du kan arbeta självständigt, samtidigt som Du skall ha lätt för att samarbeta med andra. Du ska som person vara flexibel, nytänkande och vilja delta i utredningsenhetens utvecklings-arbete. Du skall tycka att det är roligt med problemlösning!