LSS handläggare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?





ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med kollegor utreder, bedömer och fattar beslut om insatser enligt LSS. I arbetsgruppen finns 5 handläggare och en verksamhetsledare. Arbetsuppgifterna består i huvudsak av sedvanligt socialt utredningsarbete och myndighetsutövning i enlighet med LSS och till viss del SoL. I tjänsten ingår också samverkan med kollegor och med utförare som i första hand är privata bolag samt andra myndigheter såsom psykiatrin, försäkringskassan, skola och habilitering.

I det dagliga arbetet har du stöd av kollegor och av verksamhetsledare samt extern handledning.

Vi söker nu en handläggare till vår LSS-grupp.


KVALIFIKATIONER
Socionomutbildning, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Erfarenhet av socialt utredningsarbete och myndighetsutövning, gärna LSS, är en merit. Du behöver vara trygg, strukturerad och ha god initiativ- och samarbetsförmåga

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Yvonne Utbult, enhetschef
0346-88 62 50
Facklig representant kan nås via kommunens växel
0346-88 60 00
Wolf Zughaft, verksamhetschef
0346-88 61 96
Verksamhetsledare/handläggare Linda Nilsson
0346-88 63 18
Yasmina Petersson, verksamhetsledare
0346-88 57 50
Enhetschef Carin Hedebrant
0346-88 62 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falkenbergs kommun, Biståndsenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 22 augusti 2016

Besöksadress

Nygatan 34 FALKENBERG
None

Postadress

Falkenberg
Falkenberg, 31180

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024