LSS-handläggare/Vuxen

Arbetsbeskrivning

Salems kommun är en modern förortskommun med rötter i 1100- talet. Som en av Stockholms läns minsta kommuner med ca 15 000 invånare har vi fördelen av närhet till storstaden samtidigt som kommunen har familjevänliga bostäder i vacker natur. Bra tågförbindelse med Stockholms city och närheten till E4 gör att vi "ligger bra till". Med tåg eller bil når man Stockholms city på c:a 30 minuter. Socialförvaltningen ansvarar för kommunens äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i Myndighetsenheten som ansvarar för myndighetsutövning för personer med funktionsnedsättning. LSS-handläggare arbetar du i ett team som består av två LSS- och två biståndshandläggare samt en utredningsassistent. Arbetet leds av en myndighetschef. Du har ett nära samarbete med kommunens egna och externa utförare. Eftersom arbetsgruppen är liten så kommer du att arbeta med både myndighetsutövning för äldre och för personer med funktionsnedsättning. F n har två av de fyra tjänsterna huvudinriktning äldre och två funktionshinder. Den utannonserade tjänsten har huvudinriktning funktionshinder. Krav/kvalifikationer: Du ska ha socionomexamen och erfarenhet av arbete med myndighetsutövning för äldre/funktionshinder. Du ska kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga, vara positiv och utvecklingsintresserad. Du ska ha körkort då vi reser en hel del i arbetet. Vi erbjuder: - Ett kreativt arbetsklimat där det är nära till beslut och högt i tak. - En trevlig gemenskap i en liten arbetsgrupp - En enhet med vilja och förmåga till utveckling - Extern handledning. - Friskvårdstimme och friskvårdkort - Flextidsavtal

Sammanfattning

Liknande jobb