LYFT: Kommunikatör hos Apotekens service

Arbetsbeskrivning

Tjänsterna innebär att man har rollen som kommunikatör/informatör i projekt inom Apotekens Service AB, d v s att man stöttar projektet i arbetet med att kommunicera med relevanta målgrupper.

Kommunikatörerna ska ta fram kommunikationsplaner för projekten och stötta projektmedlemmarna vid t ex framtagning av informationsmaterial och presentationer, anordning av informationsmöten eller dylikt. Kommunikatörerna ska rapportera till kommunikationschefen så att Apotekens Service informationsåtgärder mot olika målgrupper blir väl koordinerade.

Utbildningskrav/kompetenskrav
Akademisk utbildning med inriktning mot media och kommunikation. Alternativt akademisk utbildning och minst 2 års erfarenhet som kommunikatör/informatör. Erfarenhet av att ta fram kommunikationsplaner och informationsmaterial.

Språkkunskaper
Mycket god svenska i tal och skrift. God engelska är en merit.

IT-kunskaper
Office-paketet, främst power point.
Formgivnings- och webb-kunskaper är en merit.

Personrelaterade kompetenser
Du bör vara en social person som har lätt att samarbeta.

Övrigt
Intresse för hälso- och sjukvårdssektorn och it-tjänster är en förutsättning för att du ska trivas på Apotekens Service AB.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Apotekens Service AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 mars 2010
  • Ansök senast: 5 april 2010

Liknande jobb


Kommunikatör med inriktning IT

21 april 2010

Kommunikatör

12 februari 2010

Kommunikatör

28 september 2010

Kommunikatör

29 september 2010