Mäklarassistenter till Guy Carpenter

Arbetsbeskrivning

Guy Carpenter & Co AB utformar och levererar strategier, lösningar och service inom återförsäkring.Vi stöder våra kunders affärsstrategier och finansiella mål med moderna verktyg på återförsäkringsmarknaden.Våra kunder är försäkrings- och återförsäkringsbolag på den Nordiska marknaden och i Baltikum.Vi är den största återförsäkringsmäklaren i detta geografiska område.Vårt nordiska huvudkontor har adress Rehnsgatan 11 (Norrmalm) och här tjänstgör cirka 30 personer.Guy Carpenter & Co.Inc har över 2600 anställda och kunder i över 100 länder.Vi ingår i MMC, den globala ledaren inom risk - och försäkringsservice.Besök oss gärna på: www.guycarp.com Mäklarassistenter till Guy Carpenter - 2 tjänster med placering i Stockholm Arbetsbeskrivning: Som mäklarassistent blir du delaktig i ett team bestående av mäklare och mäklarassistenter.Som mäklarassistent arbetar du med att hantera offerter, uppdatera avtalstexter och förbereda affärsdokumentation.Arbetet är i hög grad formaliserat och styrt av enhetliga rutiner.Mäklarassistenten sköter även korrespondens med återförsäkringsgivare och kunder, sammanställer statistik och annan affärsrelevant information samt ansvarar för bevakning av affärsflödet.Gruppen agerar även back- up för receptionen vid särskilda tillfällen.Arbetet är mycket hektiskt under perioden november - december. Personliga egenskaper/krav: Som person bör man vara noggrann, uppmärksam, service inriktad och ha lätt för siffror och text.Att kunna samarbete är av största vikt och därför bör du vara uppgiftsorienterad, serviceinriktad och prestigelös.Som person skall du känna stolthet över dina administrativa kunskaper och färdigheter men också vilja utvecklas och sporras av att på sikt få ett utökat ansvar och utvidgade arbetsuppgifter. Vi söker dig med minst gymnasial utbildning och gärna med fortsatta akademiska studier.Det är meriterande om du har någon slags påbyggnadsutbildning inom juridik, ekonomi eller försäkring.Vi ser gärna att du har arbetat eller studerat utomlands och kan kommunicera obehindrat på engelska. Vi tror att du framgångsrikt har jobbat i en adminstarativ roll i åtminstone några år.En bra bakgrund är att ha arbetat administrativt inom försäkringsbolag, revisionsbyrå, bank och/eller annat tjänsteföretag.Vidare skall du vara bekväm med och ha erfarenhet av arbete i en miljö med högt tempo och med höga krav på korrekt hantering och professionell attityd.Du bör också vara en van användare av MS Officepaketet och speciellt värdesätter vi färdigheter i Excel och PowerPoint.Du måste ha mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska - dvs.på en sådan nivå att du ska kunna läsa och förstå försäkringsvillkor och analys på bägge språken. Övrigt: 6 veckors semester, ej övertidsersättning.Pga hög arbetsbelastning erbjuds ingen semester november - januari.Ansökan/Tillträde: Ansökningar tas emot omgående och vi intervjuar löpande.Sista ansökningsdag är den 18: e december 2006.Ansök tjänsten genom vår rekryteringkonsults hemsida www.amendo.se under fliken "Sök jobb".Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010