Manager Core Services and Integrations

Manager Core Services and Integrations

Arbetsbeskrivning

För länge sedan var vi bäst på att få skrivare att fungera bra. Idag är vi i stället världsledande på säkerhets- och övervakningskameror. Våra senaste banbrytande produkter är nätverkande högtalare och kompakta radarsystem. Vi gick från att vara ingen i vår nya bransch till att dominera den globalt på mindre än tio år. Det har gjort att vi har lärt oss vad som krävs för att vinna. Att alla hjärnor på bolaget behövs. Att hela tiden lära oss nya saker. Att det som var sant igår inte är sant i morgon.

Idag är vi ett av världens största Internet Of Things-företag med tiotals miljoner smarta kameror placerade i 179 av världens länder och fem tusen av världens största städer. Men vi är ett företag som vill mer. Våra kameror och lösningar bygger nästa generations samhälle, och den etiska debatten om vad vi kan, vill och bör göra för att skapa det samhälle vi själva vill leva i är en viktig del av vår vardag.

Ditt framtida team:
Gruppen som du kommer att leda består utav två team med totalt ca 20 personer med stor spridning gällande nationaliteter, ålder och bakgrund. Där kommer du att ansvara för ett antal API:er och tjänster kopplat till information kring våra produkter. Teamet har, som huvudansvar, hand om tjänster kopplat till autentisering av användare utanför Axis ex. inloggning till våra externa tjänster etc.

Rollen:
Chefer på Axis är en i gänget - med mycket fokus på att såväl coacha kollegor och medarbetare som att vara ute och föra en dialog med kunder och beställare. Det är därför viktigt att du är bra på att kommunicera och har en god förmåga att förstå och lösa problem från många olika perspektiv.

Systemen som din grupp kommer ansvara för har många kravställare runt om i organisationen, vilket gör att du måste kunna balansera det akuta mot det långsiktigt viktiga.

Vi har en härlig atmosfär på Axis som är svår att beskriva utan måste upplevas. Det räcker med att man kommer innanför dörrarna så möts man av den, personalen är i fokus där de jobbar med det som driver dem framåt. Dina framtida kollegor välkomnar dig att delta i våra gemensamma frukostar, luncher och stundtals även aktiviteter utanför jobbet som kan röra sig allt från gym, lunchpromenad, spelkvällar eller afterwork.

Vem är du?
Vi tror att du har en högskoleutbildning i botten och har en gedigen bakgrund inom branschen där du jobbat både som utvecklare och i ledande positioner som t.ex. projektledare eller som chef.

Vi tror på att bygga system utifrån, med slutanvändarnas behov i centrum, och då är det viktigt att du har lätt att kommunicera med olika typer av människor; med användare, med ingenjörer, med programmerare och med representanter från respektive verksamhet. Som person är du nyfiken och drivande, men samtidigt lyhörd och prestigelös.

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är centrala delar.

Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Johan Ericsson, +46 40 272 18 00. Vi granskar ansökningar kontinuerligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communications AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 september 2021

Liknande jobb


Manager Connectivity Support

Manager Connectivity Support

21 maj 2024

7 maj 2024

Service Manager

Service Manager

7 maj 2024