Manager Customer Facing Systems

Manager Customer Facing Systems

Arbetsbeskrivning

Ålö befinner sig i en spännande fas av digitalisering. Därför rekryterar vi nu en ny resurs till vår koncernövergripande IT-avdelning. Du kommer att bli en nyckelperson hos oss och få möjlighet att utvecklas i ett internationellt bolag med huvudkontoret i Umeå. Att arbeta för Ålö innebär att vara en del av ett team med stark framåtanda, drivkraft och ambition - alltid med kundens bästa i fokus. Ta chansen och sök till ett av Umeås hetaste jobb inom IT där du verkligen har möjlighet att åstadkomma permanenta förbättringar där utveckling och resultat syns på nära håll.

Om tjänsten
Som ansvarig för Customer Facing Systems på vår koncernövergripande IT-avdelning kommer du att få ta ett helhetsansvar för ett antal IT-system som är centrala i vår kundkommunikation. Ett exempel på dessa system är en avancerad säljkonfigurator. I din roll så kommer du att fånga upp kundbehov, interna önskemål från våra olika avdelningar i Sverige och ute i världen, omsätta dessa i konkreta utvecklingsplaner och sedan projektleda införandet. Detta innebär att du kommer att ha ett brett arbetsområde, på både operativ och strategisk nivå. Vi värdesätter tidigare erfarenhet av ovanstående processer. En av våra värderingar är samarbete, vilket innebär att du kan komma att bli involverad i andra arbetsuppgifter inom IT-avdelningen beroende på behov.

Din profil
Vi söker en person med erfarenhet som projektledare, systemledare eller motsvarande. Det krävs stor vana av IT-projekt i alla dess faser, förstudier, upphandling och införande projekt. Vi tror att du har högskoleexamen inom datateknik, systemvetenskap eller datavetenskap. Du skall ha gott tekniskt kunnande och stort intresse för IT teknik. Har du erfarenhet av CRM, säljkonfiguratorer är det meriterande. Tjänsten ställer krav på god kommunikationsförmåga samt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Vi tror vidare att ditt ledarskap bygger på kunskap, engagemang, närvaro och förmågan att entusiasmera kollegor och projektmedarbetare. Då tjänsten innebär många kontakter såväl internt som externt, är det viktigt att du har en god social kompetens och är lyhörd, smidig och diplomatisk i din kontakt med omgivningen. Du är van att fatta beslut och kan arbeta självständigt, samtidigt som du måste vara duktig på att samarbeta. Hos oss händer det hela tiden mycket, så det är viktigt att du har lätt för att anpassa dig till rådande situation. Som verksamhetsutvecklare och projektledare krävs det att du har drivet att nå uppsatta mål och leverera resultat. Hos oss får man tydligt se vilka förbättringar och förändringar som görs, vilket är mycket stimulerande och utvecklande.

Övrig information

Start enligt överenskommelse

Placering i Brännland

Heltid, tillsvidare anställning

Ansökan och kontaktperson
För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Jan Frostvinge på 073-311 70 70 eller HRBP Linnéa Östensson på 073-056 17 73. Skicka ditt CV och personligt brev så snart som möjligt då vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen, sista ansökningsdag är 17 april.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ålö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2020
  • Ansök senast: 17 april 2020

Liknande jobb


Product Owner

Product Owner

3 november 2020

1 november 2020

28 oktober 2020