Manager IT Helpdesk - Windows & Linux till Axis i Lund!

Manager IT Helpdesk - Windows & Linux till Axis i Lund!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Är du redo att bli en del av ett växande företag med över 4000 anställda världen över? Vill du använda dina IT-kunskaper och hjälpa till att stödja Axis verksamhet genom viktiga IT-system och tjänster? Trivs du i en ledande roll och ser värdet av samarbete för att uppnå positiva resultat? Då är detta uppdraget för dig! Just nu söker vi en Manager för IT Helpdesk - Windows & Linux till Axis huvudkontor i Lund. Tjänsten är en tillsvidareanställning där du börjar som konsult via Poolia för att sen gå över i anställning hos Axis efter 6 månaders provanställning. Tveka inte med din ansökan då urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har passerat.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker en engagerad och erfaren Manager till Axis dynamiska IT Helpdesk-team. Som Manager kommer du att leda och ansvara för Axis Windows och Linux-supportteam, som består av 13 kompetenta medarbetare. Tillsammans arbetar ni för att erbjuda användarna enastående service och stöd inom både användarhantering och tekniska frågor. Ert främsta mål är att uppnå 100% användarnöjdhet genom att erbjuda snabba svarstider och professionellt bemötande.
Inom Axis IT Helpdesk-avdelning är ni ett dedikerat och professionellt team på närmare 40 personer som stöttar de svenska kontoren i Lund och Linköping. Ni agerar också som rådgivare och tillhandahåller i viss utsträckning 2nd line support för Helpdesk-kontakter och kontor i Axis dotterbolag runt om i världen.
Det finns 3 olika team som arbetar med följande områden:
• Windows och Linux
• Mac, konferensrumsutrustning och telefoni
• Interna system
Som Manager på IT Helpdesk kommer du att ha en nyckelroll i att skapa och genomföra förändringar för att kontinuerligt utveckla Axis Helpdesk utifrån de gemensamma målen. Du kommer att samarbeta med olika team inom IT Helpdesk, samt med intressenter inom Axis och dotterbolagen runt om i världen. Tillsammans med IT Helpdesk-manager och ledningsgruppen kommer du att delta i strategiplanering och förbättringsarbeten.
För att lyckas i rollen som Manager för IT Helpdesk är det viktigt att du har ett helhetsperspektiv och kan leda ditt team med entusiasm. Du kommer att rapportera direkt till IT Helpdesk-managern och ha möjlighet att påverka och driva strategiska initiativ.


Vem är du?
Vi letar efter en erfaren IT-chef med stark bakgrund inom support. För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor och teknik, särskilt inom PC-hårdvara samt Windows- och Linux-operativsystemen. Du är skicklig på att bygga förtroende och motivera dina medarbetare så att de växer och känner entusiasm inför sitt arbete. Vi ser också att du:
• Utvecklar individer, team och verksamhet på ett strukturerat sätt med ödmjukhet, engagemang och energi.
• Är prestigelös och alltid strävar efter förbättringar.
Om du är en självgående och resultatorienterad person, redo att ta dig an utmaningar och driva förbättringar, så är du precis den vi söker. Kom och bli en del av Axis härliga team där ni tillsammans arbetar för att skapa en framgångsrik och ständigt förbättrad IT-supportmiljö.

Varmt välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 juni 2023
  • Ansök senast: 11 juli 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


9 april 2024