Maria söker en Supplier Quality Engineer

Maria söker en Supplier Quality Engineer

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.


Vi är 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Making Future
Jobbeskrivning
Tycker du att kvalitetsarbete bara är onödigt, besvärligt, kostar tid och pengar? Då kan du sluta läsa här eftersom vi letar efter dig som gillar kvalité och känner igen begrepp som PPAP, 8D, PFMEA, SPC, R&R, KPI eller CAPA och som förstår vitsen med att ha ett etablerat kvalitetsledningssystem.
Passar det dig att jobba tvärfunktionellt, motivera, entusiasmera och skapa goda relationer med många olika kontaktytor som kvalitet, inköp, utveckling och produktion? Gillar du att utreda problem och införa förbättringar och vill du hjälpa våra kunder att omvandla krav till tekniska specifikationer som du förmedlar och följer upp mot deras underleverantörer? Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av tillverkningsindustri och kvalitetsarbete? Då är du kanske vår nya kollega!
Som konsult hos oss kommer du arbeta i uppdrag som t.ex. kvalitetsingenjör, Product Requirement Engineer eller SQE (Supplier Quality Engineer) / SQA (Supplier Quality Assurance) ute hos våra kunder. Där kommer du få utreda kvalitetsproblem och avvikelser i produkter och material, genomföra grundorsaksanalyser och riskanalyser, implementera korrigerande åtgärder och driva förbättringsarbete, ta fram strategier och metoder för test och verifiering och driva leverantörsrevisioner. Du förväntas kunna planera dina egna arbetsuppgifter och vara drivande i det dagliga arbetet. Eftersom de flesta av våra uppdrag sker ute hos kund ska du kunna hantera balansen mellan att ingå i, och aktivt bidra till, vår sektion samtidigt som du sitter ute hos kund och är en del i deras organisation.
Vi inom Compliance & Quality Management (CQM) är ca 25 medarbetare i Stockholmsområdet, i huvudsak verksamma från Södertälje till Uppsala. Bland våra medarbetare, allt från nyexaminerade till seniora, finns en bred kompetens inom kvalité, compliance och verksamhetsutveckling. Vi arbetar med produkter i hela dess livscykel eller processer i hela företagets organisation i olika branscher så som verkstadsindustri, medicinteknik och konsumentprodukter.
Varför jobba med mig? – Maria, rekryterande chef: Som ledare är jag engagerad, rak och stöttande. Jag drivs av att se medarbetare utvecklas, och är övertygad om att de flesta mår bäst av frihet under ansvar vilket speglar mitt ledarskap. Jag vill ha roligt på jobbet och firar gärna framgångar tillsammans!
Kravspecifikation
Du är förtroendeingivande, prestigelös och har förmågan att snabbt förstå sammanhang i nya miljöer, branscher och produkter. Du är på jakt efter ett jobb som är varierande, utvecklande, roligt och kräver handlingskraft!
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och vill att du har förmågan att på ett pedagogiskt sätt kommunicera dina kunskaper och insikter till olika delar i en organisation. Du är självständig men jobbar också gärna med juniora kollegor för att dela med dig av din kunskap eller seniora kollegor för att lära dig mer.
För att lyckas i denna roll har du:
- 2-5 års erfarenhet av kvalitetsarbete eller kravställning av underleverantörer inom tillverkningsindustri
- en högskole- eller civilingenjörsexamen
Självklart kan du läsa en ritning, gillar att skriva rapporter och har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Har du dessutom redan arbetat som SQE / SQA eller har erfarenhet av kvalitetssäkring av komponenter och produktion inom Fordonsindustri eller Medicinteknik är det också ett plus.
Ytterligare information
Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla.
För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Maria Högman maria.hogman@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Välkommen med din ansökan, senast den 21 januari.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÅF Pöyry AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 december 2021
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Postadress

Årstaängsvägen 17
Stockholm, 11743

Liknande jobb