OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Mark- och exploateringsenheten ingår i stadsbyggnadskontoret vilket även omfattar bygglovs-, plan-, bygg/projekt- samt gata/trafikenheten. Tillsammans är vi nu ca 45 medarbetare. Mark- och exploateringsenheten är kommunens centrala enhet för förvaltning, inköp och försäljning av kommunens mark samt ansvarar för kommunens egen exploateringsverksamhet. Enheten ansvarar även för kommunens GIS-verksamhet.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på mark- och exploateringsenheten i Falkenbergs kommun kommer du att vara en nyckelperson med stort administrativt ansvar. Du kommer att ha en samordnande roll inom enheten vilket innebär att stötta medarbetare i deras arbete samt ta hand om enhetens administration. Du skall i första hand arbeta med ärendehantering, registrering, debitering, arkivering, hantering av tomtkö, försäljning av småhustomter samt hantering av regleringar och markupplåtelser samt övriga administrativa uppgifter. Uppdatering av kommunens bostadsförsörjningsprogram kan också komma att bli en uppgift som ingår i tjänsten. Inom enheten är vi måna om att ta tillvara medarbetarens intressen och kunskaper och låta dessa i möjligaste mån forma arbetet.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha grundläggande kunskaper om plan- och bygglagen, miljöbalken, fastighetsrätt, arrende- och hyresrätt, och ha god administrativ förmåga, datorvana inkl. övergripande GIS-intresse och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du skall även kunna förstå och bistå i ekonomiska frågor. B-körkort erfordras.
En god samarbetsförmåga och hög serviceinriktning värderas högt. Vi värdesätter organisationsförmåga, självständighet och initiativrikedom. Du har en god språklig och analytisk förmåga. Vi ser en fördel i att du har lätt för att lyssna och visar öppenhet mot allmänheten och övriga som berörs av vårt arbete. Några års erfarenhet från arbete i en kommunal förvaltning är önskvärd. Erfarenhet av arbete med service och ekonomi samt fastighetsfrågor är meriterande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stadsbyggnadschef Inge Emanuelsson
0346-88 60 55
GIS - samordnare Christoffer Enckell
0346-88 61 41
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Gatuchef Linda Larsson
0346-886054
Planchef Josefin Selander
0346-886226
Stadsbyggnadschef Inge Emanuelsson
0346-886055
Gatuchef Linda Larsson
0346-886054 (semester 10-21 februari)
Mark- och exploateringschef Marie-Louise Svensson
0346-885018
Mark- och exploateringsstrateg Jörgen Högdin
0346-88 62 63
Bygglovchef Lars Larsson
0346-885039