Marketing Automation Manager

Arbetsbeskrivning

ABAX är ett av de största telematikföretagen i Europa med lösningar för körsträcka, verktygsspårning och utrustningskontroll med över 500 000 uppkopplade enheter över hela världen och man växer ständigt. Till ABAX marknadsteam rekryterar nu Made for Sales en skicklig och driven Marketing Automation Manager, med placering i Stockholm.

I rollen som Marketing Automation Manager utgör du en viktig del i ABAX fortsatta tillväxtresa genom strukturerad utveckling av automationsprogram för att förvärva, aktivera, behålla och engagera ABAX-kunder över hela världen. Du driver kampanjer och ser till att de implementeras effektivt samt optimerar och förbättra kommunikation via e-post, push och aviseringar i appen kontinuerligt. Du samarbetar med övriga marknadskollegor globalt och blir även en tydlig länk mellan olika delar i företaget. Tillsammans arbetar ni för att öka inflödet av kvalificerade leads och optimera hanteringen av för ABAX potentiella kunder.

Arbetsuppgifter definierade i punktform:

Bygga automatiserade multi-touch-program över hela lead- och kundlivscykeln för att minska det manuella arbetet.
Driva automatiserade kampanjer, samt analysera och förbättra utifrån resultat.
Skapa A/B-testcykler för att maximera kampanjens prestanda.
Äga leads-kampanjerna och leadscore-programmen på ABAX.
Hantera daglig drift och felsökning i programmen.
Samarbeta med kollegor genom hela organisationen.


Vi söker dig som har erfarenhet av att bygga automatiserade marknadsföringsprogram och vill vara med och från grunden skapa goda förutsättningar för att ta ABAX arbete med detta till en ny nivå, kombinerat med att skapa god affärsnytta. Du har arbetat med marknadsföring i ett modernt B2B-företag, med fördel inom en teknisk bransch. Du har vana av att arbeta i en säljdriven organisation och navigerar CRM-system som Hubspot eller motsvarande med lätthet. Vidare söker vi dig som med stor nyfikenhet, noggrannhet och starkt driv tar dig an uppgifter. Du har förmågan att själv leda och organisera ditt arbete samtidigt som du också trivs med att arbeta i team.  

Du erbjuds en ny, spännande roll inom ABAX där du själv får påverka och driva utvecklingen inom Marketing Automation. ABAX är ett företag i stark tillväxt där du blir en essentiell del i den fortsatta tillväxtplanen. Du blir en del i ett ledande företag inom sin nisch med mycket kompetenta kollegor och får möjlighet att arbeta i en global kontext. Förutsatt ambition och prestation finns mycket goda möjligheter att skapa egen framgång och utvecklas i din roll.

Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Julia Gäreskog på nummer 076 833 97 95 eller Kristofer Blixt på nummer nedan.

ABAX är det snabbast växande telematikföretaget i Europa med egenutvecklad mjukvara och hårdvara av hög kvalitet. ABAX tjänster hjälper kunderna att hålla sig uppdaterade, bli mer effektiva och spara pengar genom produkter i världsklass. Lösningen är en helt integrerad programvaruplattform som kan anpassas till framtidens innovativa tjänster. ABAX lösningar är enkla att installera och intuitiva att använda. ABAX har kontor i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Nederländerna, Belgien, Polen och Storbritannien med huvudkontor i Larvik, Norge och här arbetar över 350 anställda fördelade mellan försäljning, kundservice, marknadsföring, administration, kvalitet och produktutveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2023
  • Ansök senast: 31 mars 2023

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


3 maj 2024

Analytiker till Plan International Sverige

Analytiker till Plan International Sverige

26 april 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024