Marketing Campaign Manager

Arbetsbeskrivning

Vi vill att det skall vara enkelt och smidigt, ja till och med härligt, att handla på apotek. MEDS är ett snabbt växande onlineapotek med tillstånd från Läkemedelsverket som lanserades 2018. Målet är att bli hela Sveriges favoritapotek, genom att erbjuda den bästa kundupplevelsen med ett väldigt brett utbud av produkter, personlig rådgivning och blixtsnabba leveranser var du än befinner dig - även sena kvällar och helger.

Som MEDS nya Marketing Campaign Manager kommer du arbeta med att ta fram en strategi och vision för våra leverantörssamarbeten. Du arbetar nära våra fantastiska leverantörer i det strategiska arbetet för att kontinuerligt utveckla affären där du också skapar och bygger långsiktiga och starka relationer.

Exempel på aktiviteter och mål:

- Ta fram en strategi och vision för strategiska leverantörssamarbeten
- Utveckla och implementera ett datadrivet arbetssätt samarbetena
- Medverka i förhandlingar med leverantörer om årsavtal för samarbeten
- Utarbeta standardiserade program och skräddarsydda upplägg för leverantörer
- Sätta processer och arbetssätt internt från uppstart till uppföljning
- Tillsammans med stakeholders löpande optimera samarbeten i interna och externa kanaler
- Samarbeta med stakeholders för maximering av programpaket
- Optimera befintligt kampanjårshjul och arbetssätt utifrån satt strategi
- Genomföra och följa upp bokningar av vissa externa kanaler och säkerställa leverans till leverantör

- Budgetansvar


Om dig:

Vi ser att du är en social person som har lätt att samarbeta med andra. Du är affärsdriven och arbetar målstyrt, data- och kundinsiktsdrivet samt implementerar Best Practice i affären.

Vi tror att du har:

- Akademisk utbildning eller motsvarande utbildning inom marknadsföring/e handel
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Tidigare erfarenhet av att ta fram och implementera strategier för leverantörssamarbeten
- Stark analytisk förmåga och erfarenhet av att jobba med KPI:er på team- och bolagsnivå
- Erfarenhet av medieköp
- En stark förmåga och erfarenhet av att driva egna projekt från start till mål
- Vana att arbeta nära externa parter och ha många kontaktytor
- En god struktur- och processorienterad förmåga
- Mycket god förhandlingsförmåga
- Erfarenhet av e-handel


Du behöver kunna tala och skriva obehindrat på svenska och engelska då båda språken förekommer i tjänsten.

Vi erbjuder dig:

- En entreprenörsdriven och välfinansierad verksamhet i en spännande bransch, med stor potential!
- Stora karriärmöjligheter med varierande och utmanande arbetsuppgifter samt frihet under ansvar
- Generöst friskvårdsbidrag
- Tjänstepension
- Grym personalrabatt!


Tjänsten omfattar heltid med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Vid frågor, vänligen ta kontakt med: Frida Edman, People and Culture Generalist: frida.edman@meds.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MEDS Apotek
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 16 april 2023

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Growth Manager

20 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

20 maj 2024

20 maj 2024