Marketing Manager Nordics till GoodHabitz

Marketing Manager Nordics till GoodHabitz

Arbetsbeskrivning

Som en del i det globala marknadsteamet är din uppgift att driva nya affärer på den Svenska och Danska marknaden genom att ta fram analyser för den lokala efterfrågan hos potentiella kunder. Du är en pålitlig samarbetspartner för våra sälj- och affärsutvecklingsrepresentanter och vet precis vilka marknadsföringskanaler och taktiker GoodHabitz bör nyttja för att öka pipeline och intäkter.  

Som marknadschef för de nordiska länderna inom området kommer du att ha fördelen av att ha två team! Du kommer att rapportera till marknadsteamet i Eindhovens, GoodHabitz huvudkontor, men arbeta nära dina säljkollegor i Sverige och Danmark. Du kommer även att rapportera till marknadschefen för norra Europa.  

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:  

Leda marknadsföringsstrategin och de interna marknadsaktiviteterna för GoodHabitz SE och DK, med stöd av vårt globala marknadsföringsteam och i samarbete med säljledningen för att uppnå leads generering och varumärkeskännedom.  
Lokalisera globala marknadsföringskampanjer till dina marknader samt sätt upp en strategi, utföra och leda lokala kampanjer. 
Lokalisera och distribuera SE/DK content med hjälp av vårt globala Content Team.  
Hantera PR-aktiviteter tillsammans med en extern byrå för att bygga varumärket GoodHabitz och öka varumärkeskännedomen.  
Konceptualisera och utföra lokala online-/hybridevenemang och webbseminarier med branschexperter och stödja våra globala evenemangsansvariga med SE/DK partnerevenemang och konferenser.  
Ansvara för den Svenska och Danska marknadsbudgeten och rapportera olika KPI:er för alla marknadsaktiviteter i regionerna.  
Bidra till att kontinuerligt förbättra marknadsorganisationen tillsammans med det globala marknadsteamet.  

Du är perfekt till detta jobb för att…  

Du är drivs avi en tillväxtmiljö med högt tempo och ambitiösa mål.  
Du har 3-6 års erfarenhet som marknadsförare i Sverige och du vet hur du skalar och kontinuerligt finjusterar demand generation.  
Du har arbetat minst 2 år inom B2B-området (helst SaaS).  
Du vill kavla upp ärmarna och ha en enorm inverkan på att öka vår marknadsandel och varumärke i SE/DK.  
Du är intresserad av och tycker om att lära dig mer om HR och L&D för företag.  
Du är resultatdriven och vet hur du bidrar till affärsmål.  
Du tycker om att leda flera projekt och se dem bli verklighet.  
Du är en riktig lagspelare, och älskar att arbeta i ett globalt och ett lokalt team på samma gång.  
Du talar och skriver obehindrat på svenska och behärskar engelska flytande. Danska eller annat nordiskt språk är meriterande.  

Om GoodHabitz  

GoodHabitz är ett av de snabbats växande tech-företagen i Europa. Med 1 900+ kunder är de på ett uppdrag att få alla i Europa entusiastiska över att lära sig. De erbjuder redan den allra bästa inlärningslösningen för anställda, team och chefer som vill göra verklig skillnad i sina organisationer och skapa en verklig läromiljö.  

I denna rekrytering arbetar Goodhabitz tillsammans med rekryteringsföretaget Next U.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nextu
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


Social Media Intern

Social Media Intern

15 maj 2024

15 maj 2024