Marknad & Eventkoordinator till C-RAD 

Marknad & Eventkoordinator till C-RAD 

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Är du en erfaren och dynamisk Marknad Eventkoordinator som älskar att arbeta brett med digital och modern marknadsföring globalt och som också vill vara med i kampen att bekämpa cancer? C-RAD är ett snabbväxande globalt MedTech-bolag med huvudkontor i Uppsala som utvecklar, producerar och säljer medicinska lösningar för att bota fler cancerpatienter och förbättra deras livskvalitet. Just nu befinner sig vi oss i en väldigt expansiv och spännande fas med både flera pågående och kommande utvecklingsprojekt.
Och det är mot den bakgrunden vi nu söker efter en Global Marketing Event Coordinator (vårt koncernspråk är engelska) och som vi hoppas ska bli vår nästa stigande stjärna inom vårt marknadsföringsteam.
 
Du får i denna roll chansen att vara en del av denna verksamhet och spännande utvecklingsresa. Vi erbjuder en intressant och utmanande roll i ett innovativt, snabbväxande internationellt företag med en fantastisk laganda. Här finns en rolig och ständigt föränderlig arbetsmiljö med duktiga kollegor och spännande produkter med ny teknik. Vi strävar efter snabba beslutsprocesser som stödjer vår verksamhet och våra affärsmål och här finns stora möjligheter till egen utveckling – både personliga och när det gäller din karriären.

Ansvar och arbetsbeskrivning
Som Global Marketing Event Coordinator är du ansvarig för både alla C-RADs event med tillhörande marknadsföringsaktiviteter - både fysiska och digitala – och ska säkerställa att de stödjer C-RADs affärsstrategier och affärsmål.

Arbetsuppgifterna innebär framför allt ansvar för och att:
Samarbeta med samtliga marknader för att säkerställa att event, större kundmöten och kongresser genomförs enligt standard samt lokala marknaders behov.
Vara den som driver C-RADs event och mäss-närvaro med ständiga förbättringar, idéer och kreativa lösningar. Både onsite samt online.
Vara marknadsavdelningens kontaktperson (spindeln i nätet) för både interna och externa intressenter.
Vara ett stöd i projekt som drivs av andra avdelningar, men som marknadsavdelningen är involverad i.
Ansvarig för att budget hålls för de event och kongresser som hanteras.
Optimering av lead capture, dvs, data över potentiella kunder.
Det löpande eventrelaterade CRM och Marketing-automationarbetet.
Med hjälp av våra befintliga digitala verktyg säkerställa ovanstående samt med att hitta nya digitala verktyg för att förbättra och utveckla C-RADs alla typer av event.
Utveckla vårt content- och bildmaterial som behövs för eventen samt dess marknadsföring.
Stödja och genomföra produkt- och tjänstelanseringar, i samband med lansering på mässa/event.
Koordinering av samtliga eventrelaterade marknadsföringsaktiviteter.
Analysera data och insikter samt marknadstrender avseende eventverksamheten.
Identifiera och skapa samarbeten med olika leverantörer.
 
 Krav:
Examen i marknadsföring, reklam, event eller motsvarande.
Minst 3-5 års dokumenterad erfarenhet inom event/utställningar/projektledning.
Erfarenhet av att hantera projektbudgets inom ramen för marknadsbudgeten (som sätts tillsammans med marknadschef).
Aktiv på sociala medier.
Grundläggande kunskaper i Adobe Creative Suite.
Kunna skriva, prata och kommunicera obehindrat på engelska - ytterligare språk är ett plus.
Erfarenhet från att arbeta med marknadsföring på nätet.
Erfarenhet från och kunskap om CRM och marketing automation.
Förmåga att kunna fatta beslut även när inte alla pusselbitar ännu finns på plats.
God samarbetsförmåga.
Erfarenhet inom C-RADs område är meriterande.
Möjlighet att resa ca 20% av arbetstiden globalt.
 
Din profil
Du älskar och är bekväm med att arbeta med marknadsföringens snabba och ständigt föränderliga dynamik.
Du är van med att arbeta med och hantera stress.
Du har öga för detaljer.
Du har förmågan att löpande utifrån insikter från marknad, kunder, konkurrenter, försäljnings- och marknadsföringskanaler mm ständigt utveckla och förbättra aktiviteter.
Du kan arbeta lika bra självständigt som i ett team.
Du är en kommunikativ person som har lätt för att skapa fungerande relationer.
Du gillar att vara spindeln i nätet och vara den som driver på din kollegor på effektivt och motiverande sätt.
Du ser planering och struktur som nyckeln för att klara dead-lines.
Du trivs och utvecklas i en internationell miljö.


Om företaget
C-RAD är ett snabbväxande svenskt globalt MedTech-bolag med huvudkontor i Uppsala. Vi utvecklar, producerar och säljer innovativa lösningar för hälso- och sjukvårdsområdet. Vårt fokus är banbrytande lösningar för patientpositionering, övervakning och avbildning för att säkerställa exceptionellt hög precision, säkerhet och effektivitet vid avancerad strålbehandling, för att bota fler cancerpatienter och förbättra deras livskvalitet. Vi är marknadsledande inom vårt område och har försäljningskontor i bl a Skandinavien, Tyskland, Frankrike, Nordamerika och Kina. Genom återförsäljare/distributörer finns vi i samtliga världsdelar. C-RAD är noterat på NASDAQ Stockholm.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så snart som möjligt. Kontoret är beläget i Uppsala. Utifrån överenskommelse med ansvarig chef finns möjligheter till visst distansarbete. Sista ansökningsdag är 25 november 2022, men intervjuer sker löpande, så sök tjänsten redan i dag.
Ansvarig för rekrytering på INHOUSE AB, är rekryteringskonsult Håkan Bodman - hakan.bodman@inhouse.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marknad & Kommunikation
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 12 december 2022

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023