OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag.Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster.På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri.Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet.Vi söker en Marknads- och försäljningsassistent för ett bemanningsuppdrag hos vår kund Freudenberg Household Products AB. Freudenberg Household Products AB är världsledande inom mekaniska städprodukter och ingår i den tyska Freudenbergkoncernen med drygt 40 miljarder i omsättning.Den svenska försäljnings- och marknadsorganisationen, med huvudkontor i Malmö, ansvarar för den svenska marknaden och marknadsför sig under starka och välkända varumärken som Vileda och Wettex.Arbetsuppgifter: Som Marknads- och försäljningsassistent ansvarar du för framtagning av införsäljningsmaterial till butikskampanjer, produktion av tryckbart underlag till butiksmaterial och tidningsannonser.Vidare arbetar du med försäljnings- och marknadsstatistik.Du är företagets kontaktperson när det gäller frågor kring produktionsbilder och är ansvarig för att bildbanken är aktuell.I dina uppgifter ingår också att uppdatera hemsidan.En annan viktig del är översättningar och korrekturläsning av produkt- och förpackningstexter.I övrigt ingår uppdatering av gemensamma prislistor, ordersedlar, varucertifikat till kunder, beställning av butiksmaterial samt konferens- och resebokningar. Kvalifikationer och egenskaper: Vi söker dig som har en ekonomisk bakgrund med en kreativ ådra.Det är ett krav att du har arbetat i kontorsmiljö tidigare samt har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Det är meriterande om du arbetat med marknadsföring tidigare.Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.Tjänsten ställer stora krav på det engelska språket då man ska översätta produkttexter m.m.Dessutom krävs goda datorkunskaper inom Officepaketet, främst Excel och PowerPoint.Det är meriterande om du har kunskaper i InDesign, Photshop och Nielsen.Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.Vi söker dig som har ett intresse för siffror, är driftig och som är öppen för att arbeta i en ickesvensk kultur.Du är en organiserad, självständig och ansvarsfull person som slutför det du åtar dig på ett effektivt och noggrant sätt.Andra viktiga egenskaper är flexibilitet, ödmjukhet och stresstålighet.Slutligen ser vi gärna att du är tillmötesgående, ordningsam och prestigelös. Tillträde: I mitten på september Intresserad av tjänsten?Rekryteringsprocessen kommer påbörjas omgående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carin Galvit
Madeleine Karlsson
Ida Tegner
Ida Tegner
Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén
Rebecka Möberg
Rebecka Möberg
040-120200