Marknadsanalytiker

Arbetsbeskrivning

Lokaltidningen Mitt i söker marknadsanalytiker Lokaltidningen Mitt i Stockholm ger varje vecka ut 30 tidningar i hela Stor-Stockholm, inklusive innerstan.Tidningarna delas ut i drygt 900.000 exemplar direkt till våra läsare från Södertälje i söder till Vallentuna i norr.Mitt i har en total räckvidd på 912.000 läsare, vilket motsvarar 69% av befolkningen i Mitt i:s utgivningsområde.Lokaltidningen Mitt i har för närvarande 180 anställda i nya lokaler på Liljeholmen. Vi söker en ersättare för vår nuvarande marknadsanalytiker som blir föräldraledig i april 2006.Tjänsten är ett vikariat 2006-04-01 - 2007- 06-30. Ansvarsområden och arbetsuppgifter Marknadsanalytikern på Lokaltidningen Mitt i ansvarar för att ta fram analysunderlag och rapporter åt annonsavdelning, redaktion och marknadsavdelning. I arbetet ingår att dagligen använda gängse analysverktyg, såsom ORVESTO/Sesame och Reklammätningar/RM, och att hålla dessa uppdaterade och aktuella.Marknadsanalytikern skall även bidra med sin kompetens och kunskap till underlag och planering av försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter.Marknadsanalytikern ansvarar för löpande kontakter med aktuella undersökningsföretag, såsom SIFO, IRM, m fl, samt att bistå med projektledning av olika undersökningar och analysarbeten.Marknadsanalytikern på Lokaltidningen Mitt ingår i marknadsavdelningen och rapporterar till marknadschefen.Arbetsuppgifterna utförs både internt på marknadsavdelningen och i aktivt samarbete med andra avdelningar. Önskvärda kvalifikationer och kompetens För tjänsten krävs mångårig erfarenhet av analysarbete från analysinstitut och/eller medieföretag.Den sökande skall ha arbetat som medieanalytiker, säljare, mediarådgivare eller liknande.Det krävs erfarenhet av dagligt arbete med ORVESTO/Sesame och RM, samt erfarenhet av projektledning av undersökningar och analyser inom media.Grundläggande kunskaper i Officepaketet är nödvändiga. Någon form av eftergymnasial utbildning inom marknadsföring är önskvärd, men inget krav. Det krävs en god analytisk förmåga och möjligheter att se analysarbetet utifrån ett brett marknads- och kommunikationsperspektiv.Marknadsanalytikern måste alltså vara både en siffermänniska och en utåtriktad säljare och marknadsförare.

Sammanfattning

Liknande jobb


1 juni 2006

Reservdelsman

2 juni 2006

Sjukgymnast

2 juni 2006

5 juni 2006