OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Marknadsanalytikern är en resurs för hela marknadsfunktionen på La Redoute. Han/hon skall utmana och driva marknadsföringen framåt i arbetet med att analysera och förstå verksamheten, kunder och kundbeteenden.
I arbetet ingår ansvar för analys, sammanställning och presentation av rapporter i anslutning till våra marknadsaktiviteter. Marknadsanalytikern utvecklar data, angreppssätt och verktyg för att säkerställa kvalitet i analyser, prognoser och processer. Dessutom skall du initiera, bygga och genomföra statistiks analys och studier i databasen för att definiera kundtypologier. Som verktyg används främst SPSS Clementine och Excel.
Du som söker har relevant högskoleutbildning, gärna inom statistik, företagsekonomi/kalkylering. Stor vikt läggs vid kunskaper om databearbetning och datamining. Goda kunskaper i engelska är en förutsättning, medan franska är en merit.