OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning av arbetsuppgifter - Analysera databasinformation för marknadsaktiviteter
- Uppföljning av marknadsaktiviteter genom statistisk analys
Arbetsbeskrivning La Redoute söker marknadsanalytiker
Som marknadsanalytiker på La Redoute arbetar du nära marknadschef med att framställa underlag för kommersiella beslut.Du arbetar med analys av vår kunddatabas och våra marknadsaktiviteter, selektering av kunder till våra marknadsföringsaktiviteter samt kostnads- och effektivitetsanalyser av våra marknadsåtgärder för verksamheten i Norden.Du arbetar även med planering av aktiviteter i samtliga kanaler, från TV-annonsering till direktmarknadsföring via kataloger och utskick, såväl som onlinemarknadsföring, med mål att öka försäljningen.
Du kommer att arbeta på marknadsavdelningen på La Redoute och rapportera till marknadschefen på La Redoute.Som person skall du vara analytiskt och metodiskt lagd samt vara intresserad av att driva försäljning och kostnadseffektivitet.Du har högskoleutbildning eller motsvarande, gärna inom analytiska områden.Meriterande om du har erfarenhet från liknande tjänst.Det är även meriterade om du har erfarenhet från Clementine och/eller SPSS.För rätt person finns det goda chanser till fortsatt karriär inom Redcats-koncernen i Norden och internationellt.
Frågor om jobbet?Sista ansökningsdag är 15 september men vi tillämpar löpande rekrytering.