Marknadsassistent | PMH International AB

Marknadsassistent | PMH International AB

Arbetsbeskrivning

Studio HIREQ Podcast
För en djupare beskrivning av denna tjänst kan du lyssna via vår Podcast Studio HIREQ. Lyssna när VD Fredrik Moritz beskriver tjänsten och företaget PMH International.

Om PMH International

PMH International AB bildades som juridiskt bolag 1974, efter att under åtskilliga år ingått som en avdelning i Persöner AB, med huvudsäte i Ystad. Idag ingår vi i den internationella teknik- och industrikoncernen Indutrade AB som är ett börsnoterat bolag på Nasdaq OMX. Affärsområde Lyft & Materialhantering har som huvudinriktning tillverkning, handel och exklusiv representation av lyftprodukter med hög kvalité och funktion på den svenska marknaden.

Vårt mål är enkelt. Vi ska alltid ge våra kunder den bästa lyftlösningen. Det innebär en hållbar lösning som anpassas till just kundens verksamhet och gör lyftprocessen effektivare, smartare och säkrare.

Arbetsbeskrivning



-
Marknadsföringsstrategi och exekvering: Du kommer att ha en nyckelroll i att administrera vår webbplats, sökordsoptimera den för att förbättra synligheten och trafiken, samt mäta och analysera data för kontinuerliga förbättringar. Dessutom kommer du att skapa och hantera digitala och tryckta annonser, utveckla landningssidor, och producera innehåll inklusive texter, bilder och videor.
-
Sociala medier och externa samarbeten: Du kommer att administrera och uppdatera våra sociala medier-kanaler och samarbeta med externa byråer och leverantörer för att uppnå våra marknadsföringsmål.
-
Kreativ design och multimedia: Du kommer att arbeta med design och multimedia genom att redigera bilder, skapa animerade annonser och hantera videoproduktion och redigering för marknadsföringsändamål.
-
Budgethantering och presentationer: Du kommer att ansvara för att hantera marknadsföringsbudgeten och optimera kampanjer. Dessutom kommer du att skapa övertygande presentationer för att stödja våra marknadsföringsinsatser.

Utöver marknadsföring



-
Allmän administration: Du kommer att stödja olika avdelningar genom att hantera allmän kontorsadministration.
-
Ekonomiuppgifter: Du kommer att assistera i enklare ekonomiuppgifter och bokföring exempelvis leverantörsreskontran.
Din förmåga att använda följande mjukvaror kommer att vara en stor tillgång i denna roll:



- Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign, Premier Pro och After Effects.
- Google Analytics 4, Google Tag Manager och Google Search Console.
- Google Web Designer.
- Microsoft Office-sviten.

Vi ser gärna att du har en utbildning inom marknadsföring eller digital marknadsföring. Dina kunskaper bör även inkludera erfarenhet inom SEO och sökordsoptimering, grundläggande grafisk design, CMS-system, copywriting-färdigheter och grundläggande HTML.


Denna rekryteringsprocess
I denna rekrytering samarbetar PMH International med HIREQ. För. Ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Johan Sahlin
0411-55 55 52 0411-555552
Johan Sahlin
0411-55 55 52
Ingrid Duvander
0411-55 55 51
Nicole Areskoug
0735212887
Alpar Simon
+46705083029
Thomas Nevlin

Nicole Areskoug
0411-55-55-56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HIREQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2023
  • Ansök senast: 19 november 2023

Besöksadress

Svartgränd 1
YSTAD

Postadress

Svartgränd 1
YSTAD, 27143

Liknande jobb


Videoanalys

Videoanalys

22 april 2024