Marknadsassistent till läkemedelsföretag!

Marknadsassistent till läkemedelsföretag!

Arbetsbeskrivning

Är du en kreativ och organiserad person med ett intresse för marknadsföring och kan du dessutom ett nordisk språk utöver svenska? Vill du arbeta i en dynamisk och innovativ miljö hos ett ledande läkemedelsföretag? Vi söker en marknadsassistent som kan bidra till vår kunds nordiska marknadsavdelning och hjälpa de att nå nya höjder!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett amerikanskt multinationellt bolag känt för sina innovativa produkter och lösningar inom medicinteknik, läkemedel och konsumenthälsa. De är tusentals anställda världen över som varje dag arbetar för att förbättra den globala hälsan och den övergripande livskvaliteten.

Nu letar de efter en marknadsassistent för ett uppdrag som kommer att löpa under 6 månader. Du kommer att stötta marknadsavdelningar med olika typer av arbetsuppgifter, men även driva och ansvara för mindre projekt själv.

Du erbjuds
- En företagskultur som värdesätter mångfald, innovation och etiskt ansvarstagande, och en arbetsplats som ständigt arbetar för att bidra till en hälsosammare framtid för alla.
- En engagerad konsultchef och karriärspartner i form av en konsultchef hos Academic Work
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stödja den nordiska marknadsavdelningen med enklare marknadsföringsrelaterade uppgifter.
* Stödja i administrativa processer och hantera interna system åt marknadsavdelningen.
* Leda vissa egna projekt inom marketing.
* Korrekturläsa översatta texter och anpassa dem till nordiska språk, kulturer och uttryckssätt. Stor vikt läggs vid språklig uttrycksförmåga på lokala språk.
* E-Commerce: koordinera insamling av produktinformation och -bilder. Uppdatering av dessa i webbshoppar.


VI SÖKER DIG SOM
- Är nyexaminerad med upp till 1-2 års relevant arbetslivserfarenhet.
- Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Är flytande på ett ytterligare nordiskt språk, vilket vi ser som starkt meriterande för tjänsten.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Viktigt med gott sinne för detaljer.
- Pålitlig projektledare. Hög leveranssäkerhet.
- God samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2024
  • Ansök senast: 13 januari 2025

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 januari 2025

10 januari 2025