Marknadsförare DI-gruppen Möten & Koncept

Marknadsförare DI-gruppen Möten & Koncept

Arbetsbeskrivning

Nu har vi möjlighet att erbjuda ett av Mediesveriges roligaste jobb!

Di-gruppen Möten & Koncept erbjuder varje år spännande möten och event för varumärken som Dagens Media, Resumé, Dagens industri, Dagens Medicin, Aktuell Hållbarhet, Dagens Samhälle, Market och Dagligvarunytt. Vi är totalt 60 personer som jobbar med att skapa Sveriges bästa B2B event.

Vi söker nu två marknadsförare till vårt team!

Med starka varumärken och en stark organisation bakom dig kommer du som marknadsförare arbeta för att få in deltagare till och synliggöra våra spännande event. Låter detta som något för dig?

Om rollen

Som marknadsförare är du en del av marknadsteamet och är ansvarig för ett eller flera varumärken/områden med flera event pågående samtidigt. Du arbetar från start till mål med varje event, från att sätta upp en hemsida för eventet till att få in deltagare. Du tar fram en övergripande kommunikationsplan för varje event i syfte att öka synlighet och konverteringsgrad. Du är även ansvarig för att ta fram content till våra olika kanaler från underlag du får från projektledaren. Vår främsta kanal är e-postutskick i marketing automation systemet Eloqua, men vi använder även andra marknadskanaler som sociala medier, banners och printannonser. I varje event arbetar vi i täta projektgrupper - allt för att skapa Sveriges bästa B2B mötesplatser.

Arbetsuppgifter:

-
Skapa webbsidor för respektive event i Cvent, vår eventplattform

-
Sätta marknadsplan för eventet

-
Skriva och skapa content utifrån olika underlag

-
Skapa e-postutskick med relevant innehåll

-
Koordinerande uppgift mot våra grafiska formgivare

-
Lägga upp kampanjer på sociala medier

-
Uppföljning och analys av våra kampanjer

-
Tänka strategiskt för den övergripande kommunikationen för ditt varumärke


Kvalifikationer

För att trivas i rollen som marknadsförare hos oss tycker du om när det går fort och du gillar att jobba hands on i flera projekt samtidigt. Du är prestigelös, ansvarstagande, driven och tycker om att arbeta i team. Vi har kommit långt i utvecklingen av vårt marketing automation arbete, vilket betyder att du i rollen som marknadsförare ska gilla att arbeta digitalt och ta dig an nya system. Du ska även vara duktig på att skriva och skapa content som du anpassar efter olika kanaler.

Vi söker dig som har

-
Minst 3 års arbetslivserfarenhet, meriterande om du arbetet med event

-
Relevant utbildning inom marknadsföring eller motsvarande

-
Vana av att skriva säljande text till olika kanaler

-
Förståelse för datadriven marknadsföring

-
God kunskap om digital kommunikation och vad som driver konvertering

-
God systemvana


Övrig information

Vi söker två marknadsförare. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning och den andra tjänsten är ett vikariat på cirka ett år med god chans till förlängning. Vi sitter i fina lokaler på Gjörwellsgatan 30 i Stockholm.

Du kommer att tillhöra marknadsteamet som idag består tretton personer, varav sju marknadsförare, två ADs, samt system- och målgruppsspecialister.

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dagens Industri
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 1 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Liknande jobb


11 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

10 maj 2024