Marknadskommunikatör

Marknadskommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?
Marknad- och konceptavdelningen på huvudkontoret i Huskvarna söker nu en Marknadskommunikatör.


Arbetsuppgifter
Som marknadskommunikatör ansvarar du för att ta fram marknadskommunikation för våra fysiska butiker i Sverige och Norge, för våra sociala kanaler samt för vår e-handel secondhand.se. Du kommer att arbeta med såväl digitalt samt fysiskt material både i form av butikskommunikation och marknadskommunikation. Layout, texter, bilder och rörligt media, sociala medier, butiks-TV, hemsida samt kampanjer för butiker och e-handel är exempel på arbetsuppgifter. Förutom att ha ett stilsäkert öga så gillar du att leka med ord och skapa bra content. Rollen innebär att arbeta strategiskt och målinriktat för att vi ska kunna behålla och ta nya marknadsandelar inom vår bransch. Du förväntas jobba pro-aktivt och hela tiden ha ett öra ut mot omvärlden för att vi ska kunna ha en marknadsledande marknadskommunikation. Du är med i ett kreativt och drivet team som vill presterar på topp för att kunna fortsätta vara Sveriges ledande secondhand-kedja även i framtiden. På jobbet gillar du högt tempo och att vi har roligt tillsammans.


Vem söker vi?
Vi söker dig som älskar att jobba kreativt, som vill skapa, komma med idéer och genomföra, från ax till limpa. Du har fingertoppskänsla för att utveckla kommunikation som inspirerar och engagerar. Du är målorienterad och vill se effekt och resultat med ditt utförda arbete. Som person är du en initiativtagande problemlösare som har förmågan att skapa goda relationer och ett positivt klimat runt om dig. Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.
Du har en eftergymnasial utbildning inom marknadskommunikation och även minst ett par års erfarenhet av att arbeta med marknadskommunikation inom reklambranschen, detaljhandeln eller liknande företag med säljfokus.
Du gillar secondhand och tycker att hållbarhet är en viktig fråga. Du gillar att trendspana och har ofta många olika idéer om hur saker kan utvecklas och förbättras. Du är en kreativ strategisk trendspanande doer helt enkelt!
Du har goda kunskaper inom Officepaketet och Adobepaketet. Grundläggande kunskaper inom digital marknadsföring samt Facebook och Googles annonsplattformar.


Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar medel till sociala och humanitära insatser via Erikshjälpens samt samarbetspartners biståndskanaler. Förutom ekonomiska förutsättningar, skapar Erikshjälpen Second Hand också miljömässiga förutsättningar för att förändra världen. Genom att främja och utveckla återanvändning av begagnade varor, får du vara med och bidra till en miljömässigt hållbar utveckling och ett mer effektivt utnyttjande av jordens resurser. Du blir också del i en bred social gemenskap, då Erikshjälpen Second Hands butiker ger meningsfull sysselsättning för anställda, volontärer, praktikanter och medarbetare som placeras från arbetsförmedling eller andra aktörer.


Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 28 november till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ” Marknadskommunikatör”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning. Placering i Huskvarna, men vi är öppna för att en delar av arbetet kan ske på distans. Du kan läsa mer om Erikshjälpen och Erikshjälpen Second Hand här: www.erikshjalpen.se
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Josefine Janossy, Marknads- och konceptchef på josefine.janossy@erikshjalpen.se eller 072-4014660.
Erikshjälpen Second Hand är en ideell förening som samarbetar med lokala föreningar och församlingar. Sedan starten 1990 har verksamheten vuxit till att i dag vara Sverige-ledande med ett 60-tal butiker i Sverige, två i Norge samt en e-handelsbutik. Syftet med butikerna är att generera medel till bistånd, både i Sverige och utomlands. Återanvändning av varor skapar hållbar konsumtion. Second hand-butikerna är också viktiga mötesplatser för människor och erbjuder möjlighet till arbetsträning, praktik och personlig utveckling.



Sammanfattning

Postadress

Måndagsgatan 6
HELSINGBORG, 25664

Liknande jobb

Kontaktmäklare - samverkan

23 augusti 2010

11 mars 2010

23 augusti 2010