Marknadskommunikatör

Marknadskommunikatör

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och förändra?

Familjeföretaget Plusfamiljen har sedan 2006 erbjudit personlig assistans med ett helhetsgrepp. Våra kunder finns över hela Sverige och i alla åldrar. Vår verksamhet bygger på ett starkt engagemang, där vi tillsammans strävar efter att göra verklig skillnad för människor som behöver det som mest. Vårt jobb är att skapa en kvalitativ assistans med mycket hjärta och personlighet. Vi vill göra våra kunders assistans så friktionsfri som möjligt, där assistansen tar minimalt med utrymme och så att våra kunder får mer plats att leva. Hos oss finns det en genuin omtanke och vi värdesätter värme, familjärt bemötande och en välkomnande atmosfär.

Vår stjärna Ellen ska på mammaledighet och nu söker vi någon som kan ta sig an ett föräldravikariat på ett år.

Eftersom vi fortfarande är ett relativt litet företag kommer du som marknadskommunikatör ensamt arbeta med vår marknadsföring, vilket betyder att det är du som står för hela kedjan från idé till framställande. Men samtidigt i nära dialog med vd och övriga kollegor på plats. Du ansvarar för marknadsföring, varumärkestillväxt och att nå ut till potentiella kunder. Ditt arbete är att planera, skapa och utvärdera marknadsstrategier och kampanjer. Du använder dig av data och analyserar för att förstå kunderna och hur Plusfamiljen kan optimera vår marknadsföring. Du tar fullt ansvar för alla digitala kanaler genom att skapa innehåll och vara aktiv i den digitala kundresan. I rollen har du också ansvar för hemsidan som du förvaltar och utvecklar genom att aktivt arbeta med SEO, Google Ads och Google Analytics. Med andra ord är ditt arbete alltifrån att” klippa och klistra” skriva, fotografera, filma, analysera, planera och följa upp i Plusfamiljens olika kanaler. Även viss internkommunikation är en del av rollen där kulturbyggande kommunikation är i fokus.

Vi söker dig som kan vara både operativ och strategisk, ansvarstagande och har egna idéer kring hur vi ska utveckla vår marknadsföring. Är det något du inte kan, så har du inställningen att du kan lära dig. Du är en god kommunikatör och kan driva igenom idéer och projekt. Du är genuint intresserad av sociala medier och är väl bekant med de olika plattformarnas unika kultur. Du har tidigare erfarenhet av sociala medier som arbetsverktyg samt Google Ads. Du är även van att följa upp data för att utvärdera och förbättra ditt arbete.

Vi tror att du har några års erfarenhet av arbete med digital marknadsföring och/eller utbildning i ämnet. Det viktigaste är dock att vi matchar varandra. Har du mycket energi, är driven, lösningsfokuserad och positiv? Då är det stor chans att du är rätt för jobbet! Vi förväntar oss nämligen att du bidrar med entusiasm, nyfikenhet och värme här hos oss!

Meriterande är om du har kunskaper inom Photoshop, InDesign, Meta Ads, Google Ads, Google Analytics, Wordpress och har erfarenhet av att skriva SEO-anpassade texter. Om du dessutom är duktig på att fotografera är du vår stjärna!

Tjänsten är hybrid, delvis på plats i Stockholm. Antal dagar på distans kommer vi överens om tillsammans.

Rekrytering sker löpande. Vikariatet är ett år och kan vara både på heltid och deltid beroende på vad som passar båda parter. Tillträde 1 februari med 2 veckors överlappning med Ellen.
Vid frågor om tjänsten går det bra att maila till: anneli.loden@plusfamiljen.se

Om du vill får du gärna slänga in en videohälsning (inget krav) och kort berätta varför du tror vi passar för varandra!

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plusfamiljen Assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2024
  • Ansök senast: 29 november 2024

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024