Marknadskoordinator med kunskaper i Microsoft Dynamics sökes!

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund arbetar med upphandlingar inom fastighetsbranschen och erbjuder specialistkompetens inom områdena bygg, VVS, energi och säkerhet. Utöver ramavtal erbjuder de skräddarsydda upphandlingar och konsultation i upphandlingsfrågor samt en rad kringtjänster. De befinner sig just nu i ett intensivt förändringsarbete med implementering av flera nya system för verksamhetsstöd. I samband med en föräldraledighet söker vårt kundföretag en driven och erfaren marknadskoordinator. Uppdraget är med start omgående och löper till 31 december i år, med goda möjligheter till förlängning. Tjänstens omfattning är till en början 75% i arbetstid, med möjlighet att arbeta heltid framöver.

Tjänsten
Tjänsten är placerad på kontoret i Globenområdet, söder om Stockholm där 30 engagerade personer arbetar. I rollen som marknadskoordinator är dina ansvarsområden inom databashantering, marknadsföring av avtal och tjänster samt vara administrativt stöd till avdelningen. En av de viktigare arbetsuppgifterna initialt är att bidra i projektet att implementera CRM-systemet Microsoft Dynamics.

Arbetsuppgifter
I rollen som marknadskoordinator har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Registervård i databas över medlemmar, leverantörer och personal
• Uppdatering av hemsidan
• Bistå vid produktioner av trycksaker och bildhantering
• Sätta samman och uppdatera informationsmaterial, främst i Powerpoint
• Utföra/samordna utskick till kunder och leverantörer
• Administrativt och aktivitetsmässigt stöd, exempelvis planera och samordna aktiviteter

Kvalifikationer
För att passa i rollen som marknadskoordinator ser vi gärna att du har följande kvalifikationer:

• 3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter
• Stor vana av CRM-systemet Microsoft Dynamics är ett krav
• Erfarenhet av arbete i Indesign, Photoshop och webbpublicering/redigering är ett krav
• Mycket stor vana av Officepaketet, främst Excel och Powerpoint
• Erfarenhet från offentlig verksamhet eller fastighets- och/eller byggbranschen är meriterande
• God kommunikativ förmåga i tal och skrift

Tjänsten som marknadskoordinator är en viktig och rolig på företaget. För att lyckas är det viktigt att du är noggrann, initiativtagande och positiv. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att arbeta i team. En god kommunikativ förmåga i svenska språket är viktigt och en förutsättning för att bli framgångsrik i ditt arbete.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid Konsultuppdrag via Placera Personal / Deltid 75% till att börjar därefter goda möjligheter till heltid, kontorstider / Start omgående - 31 dec 2015, med goda möjligheter till förlängning.
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


Marknadsförare / Kommunikatör

15 april 2024

Content Curation Manager

Content Curation Manager

14 maj 2024