OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cool Company Skandinavien AB är ett av de snabbast växande företagen inom egenanställningsbranschen och för att kunna möta den ökade efterfrågan av våra tjänster samt utvecklingen av nya affärsområden behöver vi nu förstärka vår kundservice & administration.
Vår grundidé är att erbjuda den bästa webbplattformen och servicen på marknaden för människor som av olika skäl behöver fakturera utan att ha eget företag varför vi vänder oss till en bred målgrupp som i huvudsak drivs av entreprenörstanken och möjligheten att utveckla sina egna affärsidéer och verksamheter. Det gör vi genom att fungera som arbetsgivare, faktureringsservice, ekonomiavdelning, bollplank och i vissa sammanhang även finansiär till våra användare.
Vårt kontor ligger på Karlavägen i Stockholm nära T-bana, bussar, grönområden samt ett stort utbud av lunchrestauranger och affärer. Alldeles intill SVT.
Arbetsuppgifter:
Du har det dagliga administrativa och operativa ansvaret för verksamheten tillsammans med ytterligare en person. Det är ett brett och utvecklande jobb där du får en mycket bra erfarenhet och överblick inom de flesta områden vad gäller att driva ett företag men med den fördelen att du inte är ensam om ansvaret. Och det i ett kraftigt växande företag med mycket bra möjligheter att påverka och utvecklas.
Administration
- Kontroll och godkännande av fakturaunderlag
- Utskick fakturor
- Löpande bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Avstämningar
- Periodiseringar
- Valutahantering
- Löneadministration
- Traktamenten & reseersättningar
- Momsredovisning och skattedeklarationer
- Registervård
- Upprättande av standardavtal
- Budgetarbete
- Löpande kontakt med revisor och Skatteverket
- Upprättande av bokslut i samråd med revisor
Kundservice
- Stöd och support till prospects och våra användare per telefon, e-post och brev
- Kontakt med och support till våra användares kunder vid behov
Marknadsåtgärder
- Bidra med utformning och utskick av nyhetsbrev
- Visst stöd och support till våra säljare
Arbetserfarenhet:
Du har arbetat med löneadministration i minst ett år och vi tror att du är en självgående/initiativrik ekonom, gärna under 26 år med inriktning på redovisning eller med liknande erfarenhet och utbildning.
Vana att arbeta med Excel är ett krav och erfarenhet av Hogia Lön Plus är meriterande.
Du bör vara exceptionellt serviceminded, glad, utåtriktad trevlig på telefon och samtidigt vara säker på dig själv och ha lite ?skinn på näsan? då du ibland kan komma att behöva peka med hela handen i det här jobbet.
Du skall tycka att det är roligt att sitta som spindeln i nätet, arbeta med människor och vara öppen till sinnet samtidigt som du ska ha ett eget driv och en målmedvetenhet och inte vara rädd att behöva jobba ensam i de fall det krävs.
Du har en god stilistisk förmåga samt känsla för det svenska och engelska språket i både tal & skrift.
Arbetstid:
Heltid.
Provanställning 6 mån.
Lönevillkor:
Månadslön
Start:
Omgående
Välkommen att höra av dig med ditt CV och ansökan till:
Cool Company Skandinavien AB
cv@coolcompany.se
Märk ansökan: Ekonomiassistent