Materialansvarig till kund i Eskilstuna

Materialansvarig till kund i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en ansvarfull materialansvarig till deras verksamhet i Eskilstuna.

Är du en noggrann, strukturerad person med god samarbetsförmåga och tekniskt intresse är du kanske den vi söker!

Som materialansvarig ansvarar du för förrådet i depån och ser till att material finns på rätt plats i rätt tid och omfattning. Rollen är en viktig del i kedjan av leveransen av företagets tunga fordon.

Arbetet innebär

• Delta i depåns planerings- och produktionsmöten
• Bevaka och säkra material till planerad underhållsproduktion i depå
• Gör inleverans i Maximo (underhållssystem) och flytta material fysiskt till lagerplats
• Ta ut beställningar från Maximo och plocka/leverera till beställande enhet
• Inventera och kontrollräkna lagerförda artiklar
• Utföra lossning och lastning med motviktstruck
• Hantera reparabler, beställa transport samt paketera artiklar som ska upparbetas externt och utföra flytt av inventarier i Maximo
• Genomföra daglig tillsyn av fastighet, lyftredskap och verksamhetutrustning samt rapportera avvikelser
• Säkerställa att avvikelser åtgärdas, antingen genom att själv utföra reparationer eller att entreprenör tillkallas
• Säkerställa att planerat underhåll av fastighet och verksamhetsutrustning kan genomföras
• Kunna rapportera och dokumentera aktuellt skick och status för fastighet och verksamhetsutrustning
• Ha även ordning, reda och fixa struktur på lagret

Bakgrund och kompetens

För att trivas i rollen som materialansvarig utför du dina arbetsuppgifter med stor noggrannhet och har höga krav på säkerheten. Du har en förmåga att planera, strukturera, prioritera och gillar att hitta och lösa problem. Du kommer få ingå i ett team och bör därför ha god samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt.

Vidare ser vi att du har:

• Färdigställd gymnasieutbildning, gärna inom området logistik
• Meriterande med tidigare erfarenhet från en liknande lagerverksamhet
• God förståelse för svenska i tal och skrift. Det kommer även förekomma text på engelska
• God IT-vana
• B-körkort

Anställningsform/Omfattning/Ort

Visstid/Heltid/Eskilstuna

Information

Det är ett hyruppdrag på 3 månader eller mer och du går in som konsult via Lernia Bemanning. Det finns goda möjligheter till anställning hos kund på sikt.
Intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden har gått ut, sök därför redan idag! Ansökningar via mail kommer inte räknas in i processen.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för uppdraget.
Vid mer information, kontakta ansvarig konsultchef och rekryterare på Lernia Bemanning: filip.andersson3@lernia.se

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!

Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 december 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Lagermedarbetare på deltid i Kristianstad

Lagermedarbetare på deltid i Kristianstad

23 maj 2024

22 maj 2024

22 maj 2024