Materialhanteringschef till APL i Malmö!

Materialhanteringschef till APL i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig med tidigare ledarskapserfarenhet som är ansvarstagande, engagerad, prestigelös och har god samarbetsförmåga. Är du samtidigt en person som tycker om att arbeta i ett högt tempo och vill vara på ett bolag som gör skillnad? Då kan rollen som materialhanteringschef till APL vara möjligheten för dig. Sök redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som är ett individanpassat läkemedel för en enskild patient, i syfte att förbättra och rädda liv. Många beredningar görs till barn och till vuxna med olika typer av överkänslighet. APL är statligt ägt och en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och är även en etablerad kontraktstillverkare inom Life science-industrin med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL:s ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige.

Som materialhanteringschef tillhör du sektionen inom materialhantering som ligger under enheten Supply Chain. Avdelningen ansvarar för att förse verksamhetens tillverkningsavdelning med material samt utleverans av tillverkade produkter och råvaror. Materialhanteringen har även hand om provtagning som sker i renrum med tillhörande strikta hygienrutiner enligt GMP. Detta sätter krav på en förmåga att följa skrivna instruktioner och uppsatta rutiner för personalen på avdelningen.

Du är en operativ, närvarande ledare som rapporterar till enhetschefen för Supply Chain och arbetar nära kollegorna på inköp, planering och produktion. Du kommer vara ansvarig för att planera, leda och utveckla företagets materialhantering i Malmö. I rollen ingår personalansvar över ditt team på omkring 10 personer där du kommer vara en viktig del i avdelningens framtida utveckling.

Du erbjuds
- En öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar där du erbjuds en långsiktig och utvecklande tjänst på ett bolag som gör skillnad!
- En trygg arbetsgivare som har statligt ägarskap och som arbetar på uppdrag för det svenska samhället
- Tillgång till en förmånsportal där du samlar förmåner och erbjudanden, t.ex. friskvårdsbidrag och kostförmån. APL har kollektivavtal med Unionen och SACO och därtill hörande förmåner, exempelvis tjänstepension, försäkringar, flextid och lediga klämdagar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Personal och budgetansvar
* Utveckling av individer, team och interna samarbeten
* Driva förbättring och utveckling av verksamheten
* Skapa en positiv och trygg arbetsmiljö och samordna resurser
* Hantera avvikelser och förbättra processer


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare dokumenterad erfarenhet av en ledarroll
- Har erfarenhet av varuförsörjningsprocesser
- Har god systemvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
- Är obehindrad i svenska både i tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i en GMP-styrd verksamhet
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område exempelvis logistik

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper
- Resultatinriktad
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Strukturerad

Det krävs att du trivs med att samarbeta tvärfunktionellt på olika nivåer och kan erbjuda en stark analytisk förmåga, samt utmärkt kommunikationskompetens. Du bör även ha förmåga att stötta och coacha medarbetare i det dagliga arbetet, samt att kunna prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Övrigt
- Rekryteringsprocessen innefattar i slutskedet bakgrundskontroller inkluderat alkohol-och drogtester administrerat av Academic Work

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om APL!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 november 2023
  • Ansök senast: 8 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 maj 2024