Materialkonsulent till enheten för verksamhetsnära inköp i Malmö

Materialkonsulent till enheten för verksamhetsnära inköp i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

På Koncernstab inköp och ekonomistyrning arbetar cirka 55 personer med att driva Region Skånes inköpsaffärer för varor och tjänster. Offentlig upphandling genomgår en snabb utveckling där Region Skåne utmärker sig nationellt vad gäller att anamma och utveckla effektiva metoder. Digitaliseringen av sjukvården påbörjas nu och stora förändringar kommer att ske - här spelar Koncernstab inköp och ekonomistyrning en viktig roll i förändringsprocessen liksom för att möjliggöra att ny innovativ teknik kan användas. Koncernstab inköp och ekonomistyrning genomför upphandlingar för sammanlagt cirka sju miljarder kronor per år och utgörs av tre enheter.

Enheten för verksamhetsnära inköp består av strategiska inköpare, materialkonsulenter och en inköpsassistent vilka är fördelade i fyra kategoriteam som vardera leds av en kategoriledare.

ARBETSUPPGIFTER
Till enheten för verksamhetsnära inköp söker vi en materialkonsulent inom kategorin vårdrelaterad förbrukning. Vårdrelaterad förbrukning upphandlar förbrukningsmaterial till sjukvården så som material inom operation, anestesi, sårvård och allmän sjukvård.
Din uppgift är att vara länken mellan Koncernstab inköp och ekonomistyrning, vården och produktleverantörerna. Tillsammans med inköpare planerar och genomför du kvalificerat inköpsarbete inom ditt kategoriområde. Till din hjälp har du expert/referensgrupp från verksamheten.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
- Inventera vårdens produktspecifika behov och omvandla dessa till kravspecifikation tillsammans med expert/referensgrupp.
- Tillsammans med expert/referensgrupp testa och utvärdera samt bedöma kvalitet och funktion på produkter enligt kravspecifikation.
- Analysera olika produktområden, verksamhetsbehov och leverantörsmarknader.
- Planera produkttester, utvärdera och sammanställa resultat.
- Analysera nya produkter under avtalsperioden samt föreslå utbyten.
- Följa utveckling gällande vård, metoder, produktförändringar, lagar, standarder och föreskrifter.
- Informera och ge råd kring upphandlade produkter till berörda parter i vården.
- Följa upp hur verksamheten nyttjar upphandlat sortiment samt medverka till förbättringar.
- Hantera leveransstörningar och reklamationer.
- Initiera utbildningsinsatser och information om upphandlade produkter till berörd personal.

Som nyanställd på Koncernstab inköp och ekonomistyrning tilldelas du en mentor och genomgår ett introduktionsprogram. Vi värdesätter kompetensutveckling för våra medarbetare och erbjuder därför även kontinuerlig utveckling inom ditt område under din anställning.

KVALIFIKATIONER
Vill du bli en del av vårt team? Vi söker dig som är legitimerad specialistsjuksköterska inom operationssjukvård med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Arbetsuppgifterna kräver även att du har en väl utvecklad förmåga att utrycka dig i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har mångårig erfarenhet inom olika verksamhetsområden. Har du utöver detta deltagit i upphandlingsarbete i expert/referensgrupper är det meriterande. Likaså är det fördelaktigt om du har erfarenhet av Microsoft Office. Är du dessutom nyfiken på att lära dig nya områden kan tjänsten vara något för dig.

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, målfokuserad, en god lyssnare samt har god förmåga att upprätthålla och vidareutveckla relationer med uppdragsgivare, marknadens olika aktörer och övriga intressenter. Som person är du driven och har god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du värdesätter ett gott samarbete med dina kollegor. Du är en problemlösare med ett högt arbetstempo som gillar att utvecklas och bidra till dina kollegors utveckling. För att bli framgångsrik i tjänsten krävs även att du är serviceinriktad och tycker om att informera/utbilda såväl individer som grupper.

I den här rekryteringen använder vi oss utav löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Koncernkontorets uppdrag är att stödja regionstyrelsen, som har ansvaret för den samlade förvaltningsorganisationen i Region Skåne. Koncernkontorets drygt 750 medarbetare arbetar bland annat med frågor som rör regional utveckling, folkhälsa och miljö, hälso- och sjukvårdsplanering, kommunikation, ekonomi och HR. Koncernkontorets arbetsplatser finns främst i Rådhuset i Kristianstad och på Dockplatsen i Västra Hamnen i Malmö.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Kontaktpersoner på detta företaget

Lennart Svensson - Enhetschef
040-675 34 18
Magnus Jörgel - Näringslivsutvecklare
0706-67 62 08
För kontakt med fackliga representanter vänligen
040-675 34 06
Therése Friman, Projektledare
040-675 32 34
Åsa Nordström, JUSEK
044-309 30 61
Ralf Rittner, SACO

Therese Andersson, Enhetschef
040- 675 32 44
Inger Sellers, Samhällsplanerare
040-675 32 66
Johan Lidmark - Tf. enhetschef
044-309 30 62
Enhetschef Oddvar Fiskesjö
044-309 34 32

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Koncernkontoret
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

JA Hedlunds väg
Kristianstad, 29189

Liknande jobb


27 januari 2021