Materialkoordinator till Global fordonsjätte

Materialkoordinator till Global fordonsjätte

Arbetsbeskrivning

Är du en person som gillar att koordinera, har ett teknikintresse och vill ha goda utvecklingsmöjligheter? Då är det kanske dig vi söker!

Om rollen som Materialkoordinator:
I din roll som Materialkoordinator (Material controller) kommer du vara ansvarig för det material som behöver beställas och att själv driva all uppföljning kring detta. Det kan vara olika delar till fordon eller prototypmaterial. Du ligger hela tiden i framkant och är proaktiv i ditt arbete för att säkerhetsställa att allt material finns på plats i tid. Du samarbetar hela tiden med de andra grupperna som du arbetar nära, tex inköp och verkstaden. Du kommer också att ha mycket kontakt med leverantörer och interna projektledare.

I rollen som Materialkoordinator söker vi dig som har:
Skallkrav:
•Högskole- eller civilexamen inom ekonomi, maskin eller annat relevant område
•Engelska i tal och skrift
•Teknikintresse

Meriterande:
•Svenska i tal och skrift
•Kunskaper i affärssystem SAP

Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och är strukturerad. Du får gärna trivas med att ta egna initiativ och är flexibel. Du kommer trivas om du är motiverad och driven, med fördel att ha ambitionen att vilja växa i din roll och i framtiden kunna gå vidare till att bli exempelvis projektledare.

Om företaget vi anställer till:
Vår kund är en världsledande leverantör av hållbara lösningar för persontransporter med ett brett utbud av tjänster som ökar produktivitet, tillgänglighet och säkerhet. Företaget bedriver försäljning i 85 länder och har ett globalt nätverk med över 1500 återförsäljare och servicestäder. Mer information om företaget kommer vid eventuell intervju.

Här erbjuds du:
•Goda utvecklingsmöjligheter
•En gedigen introduktion tillsammans med en senior kollega
•Möjlighet till en kombinationsroll längre fram

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Rekryteringsprocess:
Låter tjänsten intressant?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterare Rebecca Anderson via e-post: rebecca.anderson@framtiden.com eller telefonnummer: 076-170 90 76.
Rekryteringsprocessen för det här jobbet består för dig som kandidat av följande steg: telefonintervju, videointervju, referenstagning och intervju på plats hos kundföretaget.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot din ansökan!


Villkor:
Start: Enl. överenskommelse
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Kontorstider (8-17)
Ort: Göteborg, Arendal

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2023
  • Ansök senast: 23 november 2023

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Ekonomiassistent

24 februari 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

23 februari 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

23 februari 2024

23 februari 2024