Materialplanerare sökes till vår kund i Umeå

Materialplanerare sökes till vår kund i Umeå

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du ett nytt uppdrag som materialplanerare?  Är du en driven person med 1-2 års erfarenhet från materialplaneringsarbete? Vad bra, vi söker nämligen just dig! Vi ser fram emot din ansökan. 

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos vår kund. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner såsom friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar dina kompetenser och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är driven och van att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare tror vi att du är flexibel och trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss på Randstad!

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Som materialplanerare arbetar du med att aktivt säkra materialet från lager och leverantörer till intern kund. Denna roll innefattar att ta emot kundorder, verkställa köp av material och tjänster utifrån verksamhetens behov, bevaka ordererkännanden och därtill en hög servicenivå till våra kunder. Du ansvarar för kvalitetskontroller för befintliga avtal, reklamation- och garantiärenden samt hanterar tvister inom ramen för gjorda köp. Utöver den löpande materialplaneringen arbetar du med att vidareutveckla och effektivisera lagerverksamheten. Du har ett nära samarbete och en god kommunikation med interna kunder gällande deras behov.

Arbetstider
Heltid t.om. oktober 2021 med start omgående.

Kvalifikationer
• Du har en avslutad gymnasieutbildning
• Du har 1-2 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
• Du har B-körkort

Som person har du ett starkt engagemang, eget driv och ett stort intresse för logistik och supply chain. Du har lätt för att driva och underhålla processer samt relationer, uppskattar ett högt arbetstempo och stimuleras av att lösa problem. För denna tjänst lägger vi stor vikt vid din inställning samt dina personliga egenskaper.

Erfarenhet
Erfarenhet från affärssystemet IFS ses som meriterande.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-09-27, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag så ansök redan idag! 

För mer information kontakta gärna: Andreas Berglund, konsultchef, andreas.x.berglund@randstad.se 072-150 47 97

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024