Materialplanerare till internationell koncern i Huskvarna

Materialplanerare till internationell koncern i Huskvarna

Arbetsbeskrivning

Har du kompetens inom logistik, produktionsekonomi eller logistikflöden? Vill du få möjlighet att bli del av en internationell koncern? Till kund i Huskvarna söker vi nu en Materialplanerare med önskad start i början av januari. Uppdraget stäcker sig initialt på sex månader med goda möjligheter till en förlängning för rätt person. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen in med din ansökan redan idag.

Om tjänsten
Som materialplanerare kommer du att erbjudas en omväxlande vardag där du ingår du i ett team med planerare som tillsammans arbetar med att upprätthålla en god materialförsörjning och leveransprecision hos en tillverkande industri. Arbete kommer bestå av bland anant materialplanering, bevakning av leveransavrop samt följa upp dessa för att säkerställa att materialflödet tillgodoser tillverkningens behov inom det egna artikelområdet. Vidare kommer du ha daglig telefon- och mailkontakt med leverantörer, kontakt med andra avdelningar inom koncernen och till en viss del lägga köporder av material och verktyg till leverantörer. Du kommer också att utveckla leveransprocesser, ta eget initiativ att finna möjliga förbättringsområden inom materialanskaffningen och driva dem mot leverantör samt internt inom företaget. Även optimering av lagernivåer för eget ansvarsområde ingår i tjänsten.


Vem är du?
För att passa i rollen ser vi att du har en högskole/YH-utbildning med inriktning logistik och/eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet inom en tillverkande industri. Du har goda datakunskaper och erfarenhet från ett eller flera affärssystem. Engelska i tal och skrift är ett krav då koncernspråket är på engelska.

Eftersom du kommer bli en nyckelperson inom produktionsflödet krävs det att du har lätt för att kommunicera och samarbeta både internt och externt. Ditt arbetssätt kännetecknas av hög servicegrad, noggrannhet, struktur samt kundfokus.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jane Carlsson
036-17 32 66
Elin Ohlsson
036-17 32 69
Elin Ohlsson
036-173269
Lisa Eklund
036-173262
Jane Carlsson

Cecilia Arvendal
031-743 20 06
Jane Carlsson
036-173266
Charlotte Järeby Hellman
036-173265
Elisabeth Carlheim-Gyllenskiöld

Jane Carlsson
036- 17 32 66

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Jönköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 1 december 2020

Besöksadress

Norra Strandgatan 4, Jönköping
None

Postadress

Norra Strandgatan 4
Jönköping, 55320

Liknande jobb


16 april 2024

Planner

Planner

10 april 2024