OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
McDiensten är en ekonomisk förening som bildades 2005 och har som huvudsakligt syfte att effektivisera inköp av varor och tjänster som inte är McDonald's specifika som t.ex. el, mobiltelefoni, larm och bevakningstjänster.Samtliga McDonald's restauranger i Sverige är medlemmar i föreningen. Som Inköpare för McDiensten blir du en viktig del i verksamheten och dina övergripande arbetsuppgifter innefattar upphandlingar, avtalsvård, ekonomisk uppföljning samt internkommunikation.Du kommer att tillhöra driftavdelningen och rapportera direkt till Senior National Operations Manager. [ Arbetsuppgifter Arbetet innebär upphandlingar, förhandlingar och anbudshantering.Vidare ingår hantering av medlemsregister, avtalsregister, ramavtal, tilläggsavtal m.m.Därtill ingår även att uppdatera och upprätthålla information om framsteg och aktiviteter internt samt att sammanställa löptider och omförhandlingar av avtal.Du kommer även att vara en supportfunktion rörande samtliga avtal samt samverka med franchisetagare, specialister samt potentiella leverantörer.Vidare kommer du att leda eller medverka på leverantörsmöten.Till arbetsuppgifterna hör även att assistera styrelsen och driftavdelningen vid sammankallande till styrelsemöten, förbereda material, föra protokoll samt administrera dessa internt.Vidare ingår att sammanställa och presentera RFI/RFP s som skall ligga till grund för styrelsens beslut. Erfarenhet Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi och några års arbete i en liknande roll t.ex. Inköpare eller Inköpscontroller.Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel.Person Som person är du serviceinriktad, självständig och samarbetsvillig.Du är initiativrik, kommunikativ och analytisk.Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i projektform samt innehar en god administrativ och samordnande förmåga.Ange McDiensten i ämnesraden.[