OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
McDiensten är en ekonomisk förening som bildades 2005 och har som huvudsakligt syfte att effektivisera inköpet av varor och tjänster som inte är McDonald's specifika som t.ex. el, mobiltelefoni, larm och bevakningstjänster.Samtliga McDonald's restauranger i Sverige är medlemmar i föreningen. Som Verksamhetssamordnare för McDiensten blir du en viktig del i verksamheten och dina övergripande arbetsuppgifter innefattar upphandlingar, avtalsvård, ekonomisk uppföljning samt internkommunikation.Du kommer att rapportera direkt till styrelsen. [ Arbetsuppgifter Arbetet innebär att aktivt delta i upphandlingar, förhandlingar och anbudshantering.Vidare ingår hantering av medlemsregister, avtalsregister, ramavtal, tilläggsavtal m.m.Därtill ingår även att uppdatera och upprätthålla information om framsteg och aktiviteter internt samt att sammanställa löptider och omförhandlingar av avtal.Du kommer även att vara en supportfunktion rörande samtliga avtal samt ansvara för kommunikationen med franchisetagare, specialister internt samt potentiella leverantörer.Vidare kommer du att leda eller medverka på leverantörsmöten.Till arbetsuppgifterna hör även att assistera styrelsens ordförande vid sammankallande till styrelsemöten, förbereda material, föra protokoll samt administrera dessa internt.Vidare ingår att sammanställa och presentera RFI/RFP s som skall ligga till grund för styrelsens beslut. [ Erfarenhet Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi och några års arbete i en liknande roll t.ex. Inköpare eller Inköpscontroller.Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och har mycket goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel.[ Person Som person är du serviceinriktad, självständig och samarbetsvillig.Du är initiativrik, kommunikativ och analytisk.Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i projektform samt innehar en god administrativ och samrodnande förmåga.Ange McDiensten i ämnesraden. [ [