Medarbetare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen arbetar direkt under regeringen och har en mängd statliga uppgifter som omspänner hela samhällsstrukturen. Vårt uppdrag är att verka för en statsförvaltning i medborgarnas tjänst. Vi slår vakt om värden som idag präglar svensk statsförvaltning: demokrati, rättssäkerhet, öppenhet och effektivitet. Vi arbetar i en platt organisation där processinriktat arbetssätt och delaktighet är nyckelord. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer.

Länsstyrelsen i Örebro län söker MEDARBETARE till vår nationella telefonitjänst inom körkort och e-support
Tjänsterna kommer att vara placerade inom Förvaltningsenheten vid Länsstyrelsen i Örebro län.
Länsstyrelserna arbetar med att effektivisera sin verksamhet utifrån ett medborgarperspektiv. Som ett led i detta bedriver vi ett aktivt arbete med att utveckla en effektiv e-förvaltning och en 24-timmarsmyndighet. Länsstyrelsen i Örebro län har fått i uppdrag att utveckla en gemensam telefonitjänst för körkortsfrågor och support till kommande e-tjänster. Telefonitjänsten, som kommer att hantera samtal från hela Sverige, byggs upp under våren och sommaren och beräknas vara i full drift hösten 2007.

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara placerad vid vår nyinrättade telefonitjänst. De som arbetar här har schemalagda arbetstider inom telefonitjänstens öppettider.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att i telefonitjänsten ge information i körkortsfrågor samt svara på frågor om hur våra e-tjänster och e-formulär på webben fungerar.
Arbetet innebär att ge bra service till de medborgare som ringer. Du ska kunna svara på kundernas frågor, förklara samband och förmedla lagtext på ett lättförståeligt och trevligt sätt. På sikt förekommer viss ärendehandläggning.

Kvalifikationer
Du ska ha akademisk examen med juridisk eller samhällsvetenskaplig inriktning eller erfarenhet att ha arbetat med myndighetsutövning.
Du ska ha mycket god PC-vana. Du ska också ha god ordförståelse och kunna uttrycka dig väl muntligen och skriftligen. Du ska också ha goda kunskaper i engelska. Vi ser det också som merit om du har goda kunskaper i andra språk.
Erfarenhet från att ge service i telefon är meriterande.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, som exempelvis att du har mycket god känsla för service.

Vid all rekrytering tillämpas vår jämställdhetsplan och rekryteringspolicy. Vi sätter även värde på de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Rydberg
019-19 35 37
Björn Wendin
019-19 38 61
Åsa Ödman
019-19 38 05
Kaisa Mårtensson
019-19 39 77
Nanny Andersson Sahlin
019-19 30 29
Kjell Unevik
019-19 30 00
Kerstin Hasselgren
019-19 30 49
Enhetschef Pernilla Rydberg
019-19 35 37
SACO Nanny Andersson Sahlin
019-19 30 29
ST Åsa Ödman
019-19 38 05

Sammanfattning

Postadress

Stortorget 22
ÖREBRO, 70186

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010