Medarbetare Bokning

Medarbetare Bokning

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Till vårt distrikt i Umeå söker vi nu en glad och produktiv medarbetare till vår bokningsavdelning.

Arbetsuppgifter

* Bokningar via telefon, EDI och mail för både inrikes- och utrikestransporter.
* Kundförfrågningar gällande priser och transporter.
* Tullhantering.
* Uppföljning, fakturering och kvalitetskontroll.
* Kontakt med kunder, trafikledning, produktion och övriga avdelningar inom Schenker Europa.

Din Profil
Vi söker dig som vill vara del av vår arbetsplats. Du är serviceinriktad, driven, kommunikativ och har nära till skratt.

* Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.
* Du har goda kunskaper i MS Office samt erfarenhet av arbete i andra affärssystem.
* Du har utbildning på minst gymnasienivå.
* Det är en fördel om du har dokumenterad arbetserfarenhet av tull, export och import.
* Du är ansvarsfull, flexibel, stresstålig och tycker om att hantera flera uppgifter samtidigt.
* Du trivs med operativt arbete där du gärna tar egna initiativ samt har intresse av att lösa problem
* Du tycker om att jobba i team men kan även jobba självständigt.

Information och ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev vill vi ha så snart som möjligt men senast den 5 Maj. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Intervjuer och urval sker löpande. På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen. För mer information är du välkommen att kontakta chef Business Services Camilla Granberg tel 090-716631.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2021
  • Ansök senast: 5 maj 2021

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024